پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : 7174

انتصاب آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری فضل الهی به ملت ایران بود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: انتصاب آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری نظام، آرامش را در کشور برقرار و فضل الهی را نصیب ملت ایران کرد.
انتصاب آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری فضل الهی به ملت ایران بود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در چهاردهمین اجلاسیه اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم که پیش از ظهر امروز در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد اظهار کرد: رجب ماهی پربرکت است که میلاد ائمه بزرگواری چون امام هادی(ع)، امام جواد(ع) و امیرالمؤمنین(ع) در آن واقع شده است.

وی افزود: ۱۴ خردادماه نیز یادآور رحلت بنیان‌گذار بزرگوار انقلاب اسلامی ایران است که تا وقتی زنده بود، دشمنان امیدی به غلبه بر ایران نداشتند و گمان می‌کردند که پس از فوت ایشان، جنگ قدرت موجب سقوط نظام می‌شود اما خبرگان رهبری بیدار بودند و حتی پیش از تشییع پیکر امام خمینی(ره)، آیت‌الله خامنه‌ای را به رهبری برگزیدند و آرامش را به کشور بازگرداندند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به قیام ۱۵ خرداد ملت ایران گفت: این واقعه عظیم رویارویی مستقیم مردم با رژیم شاهنشاهی بود که به دلیل دستگیری امام خمینی(ره) صورت گرفت.

وی ادامه داد: امام راحل(ره) ۱۵ خردادماه را به عنوان عزای عمومی همیشگی ملت ایران اعلام کردند و امیدواریم خداوند توفیقات خود را نصیب ما کرده و بتوانیم وظایف خود را در این زمینه به بهترین نحو به انجام برسانیم.

مقتدایی با اشاره به اهمیت بالای اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه بیان داشت: عالمان و سنگربانان اندیشه و اعتقاد جامعه، هزاران برابر نسبت به مجاهدان و جهادگران در جبهه‌ها برتری دارند و این تعبیر در روایات اسلامی وارد شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه بر اساس احادیث معصومین(ع)، شیطان تحمل هزاران عابد را دارد اما تاب تحمل یک نفر عالم را ندارد گفت: عالمان در روز قیامت موجب شفاعت دیگران نیز می‌شوند.

وی با اشاره به مقام والای عالمان افزود: وظایف و تکالیف عالمان نیز به همین نسبت افزایش می‌یابد و نباید شاگردان خود را رها کنند و از نظر علمی و اخلاقی مراقب آنها باشند.

مقتدایی ابراز کرد: مراجع گذشته این مسئله را همواره مدنظر داشته و در صورت غیبت شاگردان، سراغ آنها را از دیگران می‌گرفتند و حتی به عیادت شاگرد خود می‌رفتند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه حضور به موقع اساتید در کلاس درس و اهتمام وی به درس موجب تأثیرگذاری بر شاگردان می‌شود عنوان داشت: سنت اساتید حوزه علمیه همواره بر این منوال بوده و حتی قبل از شروع درس در محل تدریس حاضر می‌شدند.

وی با انتقاد از تعطیلی زودهنگام برخی از کلاس‌های حوزه علمیه پیش از شروع تابستان گفت: بعضی از مراجع عظام تاکید کرده‌اند که دروس خود را تا اواخر خردادماه ادامه خواهند داد و این کار بسیار خوبی است که توسط این بزرگواران صورت می‌گیرد.

مقتدایی اظهار کرد: بیان موارد اخلاقی در آغاز درس از جمله موضوعاتی است که باید مورد توجه اساتید حوزوی قرار گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به سفر رهبر انقلاب به استان کرمانشاه در سال گذشته افزود: ایشان در جمع طلاب آن استان فرمودند که برخی روحانیون کرمانشاهی در قم ساکن هستند و لازم است که در فرصت‌های مناسب به شهر و دیار خود بازگشته و به تبلیغ دین بپردازند بنابراین مدیریت حوزه علمیه تصمیم گرفت که نیازهای موجود در استان‌های مختلف را سنجیده و نسبت به اعزام طلاب اقدام کند.

وی ادامه داد: این امر موجب ارتقای علمی حوزه‌های علمیه سراسر کشور شده و گستره تبلیغ دینی به تمام شهرها خواهد رسید.

مقتدایی با بیان اینکه علما و مراجع عظام از خالی بودن استان‌ها از شخصیت‌های بزرگ علمی نگران هستند گفت: مقرر شده است که امکانات خاصی در اختیار حوزه‌های علمیه استان‌ها گذاشته شود تا از تراکم اساتید و طلاب در قم کاسته شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص نسبت مادری حوزه‌های علمیه به نظام اسلامی بیان داشت: اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه باید به مناسبت‌های مختلفی چون آزادسازی خرمشهر و رحلت امام راحل(ره)، مطالب کوتاهی را پیش از درس برای طلاب بیان کنند.

وی انتصاب آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری نظام را امری عظیم دانست و تاکید کرد: پس از رحلت امام خمینی(ره)، خطرات بالایی نظام را تهدید می‌کرد اما این انتصاب بزرگ، آرامش را در کشور برقرار و فضل الهی را نصیب ملت ایران کرد.

مقتدایی به تاکید برخی از مراجع تقلید مبنی بر لزوم تشکیل گروه‌های علمی به منظور حمایت از نظام گفت: مسئولیت‌هایی که بر دوش اساتید حوزه گذاشته شده بسیار سنگین بوده و این افراد نیز آگاهی لازم را نسبت به این مسائل دارند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdca.0n0k49n6y5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما