کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فراخوان پذیرش جامعه‌ الزهرا(س) در سال تحصیلی 99 ـ 98 آغاز شد

خبرگزاری تسنیم , 14 آذر 1397 ساعت 20:30

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا (س) گفت: فراخوان پذیرش جامعه‌الزهرا(س) در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ از ۱۵ آذرماه اعلام و ثبت‌نام جهت شرکت در آزمون ورودی از ۲۰ آذرماه آغاز می‌شود.


 به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام ‌اباذر عمرانیفر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که با موضوع «آغاز پذیرش و ثبت‌نام آزمون ورودی سال 99-98» در سالن جلسات جامعه الزهرا(س) برگزار شد، از فراخوان پذیرش جامعه‌الزهرا(س) از روز پنجشنبه 15 آذرماه خبر داد و اظهار داشت: ثبت‌نام آزمون ورودی جامعه‌الزهرا (س) در سال تحصیلی 99-98 از 20 آذرماه آغاز و تا 20 دی‌ماه ادامه دارد.

وی  افزود: مراحل ثبت‌نام به‌صورت اینترنتی بوده و  آزمون ورودی نیز 26 بهمن‌ماه با همکاری دانشگاه فرهنگیان به‌عنوان مجری در همه مراکز استان‌ها در سه مقطع رسمی سطح 2 و 3 و 4 و همچنین بارپذیری سطح دو ویژه طلابی که دارای مدرک سطح یک حوزه بوده یا 75 واحد را در حوزه‌های علمیه‌ی مصوب گذرانده‌اند نیز برگزار می‌شود.

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا(س) به شرایط ثبت‌نام در این آزمون اشاره کرد و گفت: شرط پذیرش در مقطع تحصیلی سطح دو داشتن حداقل مدرک دیپلم بوده و افرادی که دارای معدل بالای 19 هستند و از زمان فارغ‌التحصیلی آنان کمتر از یک سال گذشته باشد، حافظان کل قرآن کریم، حافظان کل نهج‌البلاغه و حافظان صحیفه سجادیه از آزمون کتبی معاف بوده و بدون آزمون ورودی در مصاحبه شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد:حافظان نیمی از قرآن کریم، نهج‌البلاغه و یا صحیفه سجادیه  و یا برگزیدگان المپیادهای علمی کشوری و همچنین همسران طلاب حوزه‌های علمیه و خانواده شهدا از امتیازات ویژه در آزمون ورودی این مؤسسه برخوردار می‌شوند.

عمرانیفرخاطرنشان کرد: پذیرش مقطع سطح سه بین‌الملل برای نخستین بار در جامعه‌الزهرا(س) در سال تحصیلی آینده انجام‌شده و طلاب بین‌الملل می‌توانند در پنج رشته تحصیلی سطح سه شامل اصول و فقه اسلامی، کلام اسلامی، تفسیر و علوم قرآن، تاریخ اهل‌بیت(ع) و روانشناسی تربیتی تحصیل کنند.

وی از افزایش دو رشته در سطح 3 خبر داد و ابراز کرد: رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی مقطع سطح سه جامعه‌الزهرا(س) شامل تاریخ اسلام، تبلیغ با گرایش حج، تعلیم و تربیت اسلامی با گرایش‌های مشاوره خانواده، تربیت دینی کودک و نوجوان، تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول، فلسفه اسلامی، رشته کلام اسلامی با گرایش‌های امامت، مذاهب اسلامی و مهدویت، مدرسی ادبیات عرب و مطالعات اسلامی زنان است.

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا(س)  گفت: مقطع تحصیلی سطح چهار به‌صورت حضوری و دارای 6 رشته تحصیلی فقه و اصول، حکمت اسلامی، کلام اسلامی، تاریخ اسلامی، تفسیر و علوم قرآن دو گرایش تفسیر تطبیقی و علوم و معارف قرآن و تاریخ اهل‌بیت(س) است.

عمرانیفر در پایان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان و متقاضیان شرکت در این آزمون جهت اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت جامعه‌الزهرا(س) به نشانی http://www.jz.ac.ir و سامانه پذیرش به نشانی http://paziresh.jz.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 71755

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/71755/فراخوان-پذیرش-جامعه-الزهرا-س-سال-تحصیلی-99-98-آغاز

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir