کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پذیرش فارغ‌التحصیلان 71 رشته دانشگاهی در جامعه الزهرا(س) در سال تحصیلی 99 ـ 98‌

خبرگزاری تسنیم , 14 آذر 1397 ساعت 21:40

معاون آموزشی، تربیتی جامعه‌الزهرا(س) گفت: این موسسه آموزشی، با شعار ارتباط حوزه و دانشگاه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها را با مدرک کارشناسی و بالاتر از ۷۱ رشته تحصیلی در دانشگاه در سطح ۳ پذیرش می‌کند.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ ناصر شهیدی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که با موضوع «آغاز پذیرش و ثبت‌نام آزمون ورودی سال 99-98» در سالن جلسات جامعه‌الزهرا(س) برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های بی‌نظیر جامعه الزهرا(س) اظهار داشت: در جامعه الزهرا(س) سطح دو تحصیلی به‌صورت گرایشی برگزار می‌شود که می‌توان گفت در نظام دانشگاهی و در مراکز حوزوی بسیار نادر است.

وی از پذیرش دانشجویان 71 رشته دانشگاهی در سطح 3 خبر داد و افزود:این موسسه آموزشی، با شعار ارتباط حوزه و دانشگاه  فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها را با مدرک کارشناسی و بالاتر در 71 رشته تحصیلی در دانشگاه در سطح 3 پذیرش می‌کند.

معاون آموزشی، تربیتی جامعه‌الزهرا(س) رسالت جامعه الزهرا(س) را تربیت دانش‌پژوهان علوم دینی دانست و ادامه داد: جامعه الزهرا (س) مباحث آموزشی و پژوهشی را به‌صورت آموزش‌های پژوهش محور و مباحث کاربردی ارائه می‌دهد تا توانایی فارغ‌التحصیلان در عرصه‌های مختلف علمی پژوهشی ارتقاءیافته و بتوانند پاسخگوی نیاز جامعه باشند.

وی  توجه به کیفی سازی نظام آموزشی را اولویت مهم جامعه الزهرا(س) عنوان کرد و گفت: در جهت کیفی سازی آموزش‌ها در سطح چهار تحصیلی، بانوان طلبه در 6 رشته تحصیلی شامل تفسیر و علوم قرآن با دو گرایش، تفسیر تطبیقی و علوم و معارف قرآن، کلام اسلامی، حکمت متعالیه، تاریخ اسلام، فقه و خانواده و فقه و اصول پذیرش می‌شوند.

شهیدی امکانات جامعه الزهرا(س) را در بالاترین کیفیت در بین مراکز علمی حوزوی معرفی و خاطرنشان کرد: در این مؤسسه علمی حوزوی امکانات مختلف ازجمله کتابخانه تخصصی، امکانات خوابگاهی و رفاهی برای طلاب در نظر گرفته‌شده است، همچنین برنامه‌های آموزشی و قوانین آموزشی به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده در اختیار طلاب قرار می‌گیرد.

وی طرح سنجش علمی را از ابداعات این مرکز علمی خواند و بیان کرد: طلاب مستعدی که خود را بی‌نیاز از شرکت در کلاس بعضی از دروس تحصیلی می‌دانند، می‌توانند بر اساس شرایط و ضوابطی که وجود دارد، در این طرح شرکت کرده و در صورت موفقیت، از حضور در کلاس آن درس معاف شوند.

معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا(س) ادامه داد: مدرسه علمیه کوثر ویژه طلاب بااستعدادهای برتر تأسیس‌شده و دارای دوره آموزشی مدیریت زمان  است که دوره آموزشی طلاب را کاهش می‌دهد، بدون اینکه خللی در محتوا و انتقال مفاهیم صورت بگیرد.

 انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 71756

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/71756/پذیرش-فارغ-التحصیلان-71-رشته-دانشگاهی-جامعه-الزهرا-س-سال-تحصیلی-99-98

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir