کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جامعه الزهرا(س) برای نخستین بار طلبه سطح 5 پذیرش می‌کند

خبرگزاری تسنیم , 14 آذر 1397 ساعت 19:20

مدیر جامعه الزهرا(س) از پذیرش طلبه خواهر در سطح ۵ برای نخستین بار در جامعه الزهرا(س) خبر داد.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی امروز در نشست خبری که در سالن جلسات جامعه الزهرا(س) برگزار شد، با اشاره به بازبینی چشم‌انداز و اساسنامه جامعه الزهرا(س) اظهار داشت: مباحث آموزشی، دینی و پژوهشی مربوط به بانوان برای 10سال آینده در اساسنامه جدید ترسیم‌شده است.

وی افزایش ظرفیت‌های کمی و کیفی جامعه الزهرا(س) را موردتوجه قرارداد و افزود: توجه به کیفی سازی آموزش و پژوهش و مهارت در کنار حفظ کمیت مهم‌ترین رویکرد جدید جامعه الزهرا(س) است.

مدیر جامعه الزهرا(س) از برگزاری دورهای مهارتی در کنار مباحث آموزشی خبر داد و گفت: برگزاری دوره‌های مهارتی مانند سومین دوره تربیت پژوهشگری، دومین دوره تربیت مدرس، تربیت مبلغ، تربیت مشاور و دوره تربیت مترجم در سه زبان انگلیسی، ترکی و عربی از جمله برنامه‌های جدید جامعه الزهرا(س) است که در آینده نزدیک ثمره  آن را در جامعه خواهیم دید.

وی یکی دیگر از برنامه‌های تدوین‌شده در اساسنامه جدید را  توجه بازآموزی و استفاده از توانایی فارغ‌التحصیلان عنوان کرد و ادامه داد: نخستین گردهمایی فارغ‌التحصیلان را در لبنان داشتیم و دومین گردهمایی در شبه‌قاره هند برگزار خواهد شد، همچنین برای فارغ‌التحصیلان ایرانی 4 نشست در تهران، البرز، خراسان و قم برگزارشده است.

مدنی افزایش توان پژوهشی جامعه الزهرا (س) را از دیگر برنامه‌ها معرفی و خاطرنشان کرد: معاونت پژوهشی جامعه الزهرا(س) با همکاری معاونت آموزشی، فعالیت‌های آموزشی جامعه الزهرا(س) را با محوریت پژوهشی تعریف کرده و مباحث به‌روز موردبررسی قرار می‌گیرند.

وی از انتشار نخستین نشریه علمی پژوهشی سراسری جامعه الزهرا(س) خبر داد و گفت: جامعه الزهرا(س) امسال مجوز نخستین نشریه در سطح علمی پژوهشی را گرفته و در کنار2 نشریه علمی تخصصی و 5 نشریه علمی داخلی جامعه الزهرا(س) منتشرمی کند و البته این 5 نشریه نیز بعد از مدتی به نشریه علمی تخصصی ارتقاء پیدا می‌کنند.

مدیر جامعه الزهرا(س) امضاء تفاهم‌نامه با بیش از 20 مرکز همسو با برنامه‌های جامعه الزهرا(س) را خبر داد و ادامه داد: با بیش از 20 موسسه و نهاد داخلی و بین‌المللی برای برگزاری همایش‌های علمی تفاهم‌نامه امضا کردیم و یکی از این همایش‌های بین‌المللی در اصفهان برگزار و 40 مقاله علمی در این همایش پذیرفته شد.

وی بیان کرد: پذیرش 2 هزار طلبه را در سال جدید تحصیلی در 5 سطح در جامعه الزهرا(س) خواهیم داشت که آغاز ثبت‌نام از 20 آذرماه بوده و برای نخستین بار در سطح 3 طلاب بین‌الملل در 5 رشته پذیرش‌شده و اگر مشکلات مالی و تأمین اعتبار بخش بین‌الملل حل شود امکان پذیرش 2 هزار طلبه خارجی در جامعه الزهرا(س) وجود دارد.

مدیر جامعه الزهرا(س) برگزاری سطح 5 در جامعه الزهرا(س) را اولین تجربه مدارس علمیه خواهران عنوان کرد افزود: مقطع عالی  فقه در سطح 5 با 20 نفر آغاز به کارکرده است و در دو دوره 4 سال برای طلاب ممتاز سطح 4 که سابقه تدریس نیز دارند  پس از گذراندن آزمون علمی ورودی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اعزام 2 هزار طلبه در ایام تبلیغ به سراسر کشور از طرف جامعه الزهرا(س) بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده 2 هزار مبلغ به سراسر کشور و 300 مبلغ نیز به خارج از کشور اعزام‌شده‌اند که متأسفانه جامعه الزهرا(س) به علت عدم اعتبارات لازم نمی‌تواند از آن‌ها حمایت‌های لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 71757

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/71757/جامعه-الزهرا-س-نخستین-بار-طلبه-سطح-5-پذیرش-می-کند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir