جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : 71796
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام احمدی عنوان کرد

ضرورت توجه به چالش ها برای حفظ جایگاه اربعین

قم نيوز : رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه حفظ سلامت و جایگاه فعلی اربعین نیازمند توجه به چالش‌ها و عارضه‌ها است، گفت: باید به گروه‌های انحرافی در ایام اربعین توجه داشته باشیم .
ضرورت توجه به چالش ها برای حفظ جایگاه اربعین/مبلغان در 70 درصد مواکب اربعین حضور داشتند
ضرورت توجه به چالش ها برای حفظ جایگاه اربعین/مبلغان در 70 درصد مواکب اربعین حضور داشتند

حجت‌الاسلام احمدی عنوان کرد
ضرورت توجه به چالش ها برای حفظ جایگاه اربعین/مبلغان در 70 درصد مواکب اربعین حضور داشتند
رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه حفظ سلامت و جایگاه فعلی اربعین نیازمند توجه به چالش‌ها و عارضه‌ها است، گفت: باید به گروه‌های انحرافی در ایام اربعین توجه داشته باشیم .

به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام حمید احمدی امشب در آیین تکریم از مبلغان جهادی که در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با بیان اینکه بیش از دو میلیون نفر زائر در اربعین از ایران به عراق اعزام شدند، اظهار کرد: این تعداد زائر با وجود مشکلات اقتصادی و ارزی قابل پیش‌بینی نبود به همین علت می‌توان از به نمایش گذاشتن مانور معنوی مردم در حماسه اربعین سخن به میان آورد.

وی از افزایش حضور زنان در حماسه اربعین یاد کرد و افزود: نقش جدی علما و روحانیون در آگاهی‌بخشی و اطلاع‌دادن به مردم در عرصه‌های مختلف قابل تقدیر است.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین با تاکید بر اینکه دشمنان برای ایجاد اختلاف میان ایرانی‌ها و عراقی‌ها تلاش‌های بسیاری کردند، مطرح کرد: با وجود توطئه‌های مختلف مردم چاره‌اندیشی و اقدامات لازم را دنبال و از تحقق اهداف دشمن جلوگیری کردند.

وی با اشاره به اینکه از نهادهای فرهنگی و حوزه‌های علمیه برای نقش‌آفرینی در اربعین حسینی انتظار داریم، تصریح کرد: هر چند افراد شعار حماسه اربعین را می‌دهند اما امیدواریم در عرصه عمل نیز به شعار خود توجه کنند.

احمدی با بیان اینکه بیش از 70 درصد موکب‌های ایرانی مراسم‌های دعا و نمازهای جماعت را با حضور روحانیون مبلغ دنبال می‌کردند، عنوان کرد: دولت عراق امسال 50 هزار ویزای رایگان را در اختیار ایرانی‌ها قرار داد که این اقدام موجب شد تا بتوانیم از موکب‌داران حمایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال دو هزار موکب در عراق و مرز مستقر بودند که نزدیک به 20 هزار نفر در این مواکب فعالیت‌های مختلف را در راستای خدمت به زائران دنبال می‌کردند.

احمدی یادآور شد: برخی از دستگاه‌ها مسئولیت اعزام مبلغ به کشور عراق را در طول سال ندارند اما در ایام اربعین اقدام به این امر می‌کنند درحالی‌که ما باید ساماندهی لازم را در این راستا داشته باشیم و مبلغان را به صورت متمرکز به عراق اعزام کنیم هر چند ما هدف دخالت در فعالیت خودجوش روحانیون در عراق را نداریم اما به دنبال حمایت و پشتیبانی از آن‌ها هستیم.

وی حفظ سلامت و جایگاه فعلی اربعین را نیازمند توجه به چالش‌ها و عارضه‌ها دانست و گفت: ما با سیاست‌بازی و گروه‌بازی در اربعین مخالف هستیم اما حماسه اربعین نمی‌تواند از سیاسی‌ها خالی باشد و ما باید به گروه‌های انحرافی توجه داشته باشیم چراکه امسال برخی گروه‌های انحرافی در اربعین حضور داشتند.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه ترویج سبک‌های خاص عزاداری از جمله قمه‌زنی از اهداف گروه‌های انحرافی است، مطرح کرد:حرمت این حرکت ها را مراجع مشخص کرده‌اند اما این اقدامات به مصلحت شیعه نیست و این موضوع باید برای مردم بیان شود.

وی از فرقه‌گرایی و قوم‌گرایی به‌عنوان یکی دیگر از چالش‌های اربعین نام برد و گفت: همه پرچم‌ها باید زیر پرچم اربعین جمع شود و ما در اربعین باید مراقب باشیم در زمین دشمن بازی نکنیم تا حماسه اربعین به حاشیه نرود.

احمدی افزود: نیروهای امنیتی ایران از ورود برخی گروه‌های مشخص به خاک عراق که به دنبال افزایش مشکلات در اربعین هستند جلوگیری کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjmaea.uqevhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما