شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : 71822
منبع : خبرگزاری فارس
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مطرح کرد

دیدگاه مراجع تقلید درباره ضرورت شرکت در نماز جمعه

قم نيوز : عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن اشاره به دیدگاه برخی مراجع عظام تقلید درخصوص ضرورت شرکت در نماز جمعه، بر لزوم برپایی هرچه با شکوه‌تر این نماز عبادی سیاسی تاکید کرد. 
دیدگاه مراجع تقلید درباره ضرورت شرکت در نماز جمعه
دیدگاه مراجع تقلید درباره ضرورت شرکت در نماز جمعه
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی ضمن اشاره به حضور پرشور مردم قم در نماز جمعه افزود: آیت الله اراکی نماز جمعه را واجب عینی می‌دانست و یکی از آرزوهای ما از اول انقلاب این بود که نماز جمعه پا بگیرد و نکته مهم دیگر دفع شبهه وهابی‌ها بود که می‌گفتند شیعیان به نماز جمعه اعتنا نمی‌کنند و همیشه در کتاب‌ها و صحبت‌هایشان روی این نقطه ضعف دست می‌گذاشتند که با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با تاکید و اهتمام حضرت امام خمینی(ره) نماز جمعه برپا شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: من یاد ندارم از وقتی که نماز جمعه برپا شده حضور در آن را تعطیل کرده باشم و به ندرت این اتفاق افتاده و هر چند که بنده شبهه وجوب به شرکت در نماز جمعه دارم که وجوب آن تخییری است و البته برخی از مراجع عظام تقلید نیز می‌فرمایند وجوب نماز جمعه تخییری است اما اگر بر پا شد باید در آن شرکت کنیم.

این محقق حوزوی با بیان اینکه امروزه این مراسم تبدیل به شکوهی برای تشیع شده است خاطرنشان کرد: هرجا شیعیان باشند نماز جمعه هم هست و خیلی با شکوه هم برپا می‌شود. در دانمارک دیدم که از ملیت‌های مختلف در نماز جمعه شرکت می کنند با اینکه جمعه‌های آنها روز کاری است و از نقاط دور دست بعضا در مسجد کپنهاگ تجمع می‌کنند و این‌ها از برکات انقلاب و امام است. 

وی افزود: درست است که این نماز همه جا برپا می شود ولی نماز جمعه برخی شهرها بسیار حساس است و نگاه مردم به خطبه‌های نماز جمعه آن شهرها دوخته شده و قم یکی از این شهرها است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن اشاره به جمعیت انبوه شرکت کننده در نماز جمعه‌های کشور گفت: تا امروز نماز جمعه قم با شکوه برپا شده که برکت توجه خدای متعال و ولی نعمت ما حضرت صاحب الزمان است و من دعا گوی تمام خادمان نماز جمعه هستم.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcj8oea.uqev8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما