شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب : 71831
منبع : خبرگزاری تسنیم

روند سرمایه‌گذاری در استان قم سخت‌گیرانه است

قم نيوز : نماینده مردم قم در مجلس گردشگری و جذب توریست مذهبی را اولویت نخست اقتصاد و اشتغال استان دانست و گفت: روند سرمایه‌گذاری در استان قم سخت‌گیرانه است.
روند سرمایه‌گذاری در استان قم سخت‌گیرانه است
روند سرمایه‌گذاری در استان قم سخت‌گیرانه است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ مجتبی ذوالنور با اشاره به‌ضرورت توسعه و رونق گردشگری در قم اظهار داشت: برای توسعه و رونق اشتغال و اقتصاد قم بهترین راهکار موجود حمایت از صنعت گردشگری و خدمات وابسته به آن است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ و قابل‌توجه گردشگری موجود در استان قم افزود: برای سرمایه‌گذاری در ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی قم سرمایه‌گذاران قدرتمندی متقاضی مشارکت و تعامل هستند اما متأسفانه روند کند و بوروکراسی‌های اداری اصل فعالیت گردشگری در قم را با رکود و آسیب همراه کرده است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی مناطق بکر و دست‌نخورده با امکان گردشگری در قم را مورد توجه قرار داد و گفت: در استان قم مناطق گردشگری و بکر و ناشناخته بسیار است اما متأسفانه تاکنون فعالیت ویژه‌ای برای توسعه و رونق صنعت گردشگری و جذب توریست در آن صورت نگرفته است.

ذوالنور ضعف تبلیغات و حضور در عرصه‌ها و سامانه‌های ثبت آثار گردشگری و تاریخی را یکی از عوامل رکود صنعت گردشگری در قم دانست و ادامه داد: عدم ثبت و معرفی ظرفیت‌های گردشگری در سامانه‌های جهانی سبب شده تا ظرفیت‌های گردشگری قم در سطح بین‌الملل ناشناخته بماند، استان یزد یکی از شهرهای موفق کشور در معرفی و ثبت آثار تاریخی و جذب گردشگران بین‌المللی در این زمینه است.

نماینده مردم قم در مجلس بیان کرد: در مراکز دینی و علمی قم از بیش از 110 کشور و ملیت دانشجو و طلبه مشغول تحصیل هستند که به‌نوبه خود می‌توانند تبدیل به یکی از ظرفیت‌های مهم و تأثیرگذار در معرفی و توسعه گردشگری و جذب توریست مذهبی در سطح بین‌الملل شوند.

وی با انتقاد از روند کند و سخت‌گیرانه دستگاه‌های استانی در جذب و حمایت از متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان تأکید کرد: برای سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری استان قم بوروکراسی‌های بسیار پیچیده‌ای وجود داشته که سبب می‌شود تا رغبتی برای سرمایه‌گذاران باقی نماند.

نماینده مردم قم در مجلس گردشگری و جذب توریست مذهبی را اولویت نخست اقتصاد و رونق اشتغال استان دانست و تصریح کرد: جذب گردشگر و توریست مذهبی امکان مهمی بوده که با ظرفیت‌های موجود تناسب داشته و سبب اشتغال و رونق اقتصادی استان می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjvoea.uqevtzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما