يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۳۸
کد مطلب : 71853
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
استاد نجم الدین طبسی:

رونق نماز جمعه از برکات انقلاب و امام است

قم نيوز : حجت الاسلام نجم الدین طبسی ضمن اشاره به توصیه برخی مراجع عظام تقلید بر لزوم برپایی هرچه با شکوه تر نماز جمعه تاکید کرد.
رونق نماز جمعه از برکات انقلاب و امام است
رونق نماز جمعه از برکات انقلاب و امام است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام نجم الدین طبسی در حاشیه مراسم نماز عبادی سیاسی جمعه قم، در گفت و گو با خبرنگاران ضمن اشاره به حضور پرشور مردم قم در نماز جمعه افزود: خدا رحمت کند حضرت آیت الله اراکی را ایشان نماز جمعه را واجب عینی می دانستند و یکی از آرزوهای ما از اول انقلاب این بود که نماز جمعه پا بگیرد و نکته مهم دیگر دفع شبهه وهابی ها بود که می گفتند:  شیعیان به نماز جمعه اعتنا نمی کنند و همیشه در کتاب ها و صحبت هایشان روی این نقطه ضعف دست می گذاشتند که به حمد خدا با وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با تاکید و اهتمام حضرت امام خمینی نماز جمعه برپا شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: من یاد ندارم ازوقتی که نماز جمعه برپا شده حضور در آن را تعطیل کرده باشم و به ندرت این اتفاق افتاده و هر چند که بنده شبهه وجوب به شرکت در نماز جمعه دارم که وجوب آن تخییری است و البته برخی از مراجع عظام تقلید نیز می فرمایند  وجوب نماز جمعه تخییری است اما اگر بر پا شد باید در آن شرکت کنیم.

این محقق حوزوی با بیان اینکه امروزه این مراسم تبدیل به  شکوهی برای تشیع شده است افزود: هرجا شیعیان باشند نماز جمعه هم هست و خیلی با شکوه هم برپا می شود و بطور مثال در دانمارک دیدم که از ملیت های مختلف در نماز جمعه شرکت می کنند با اینکه جمعه های آنها روز کاری است و از نقاط دور دست بعضا در مسجد کپنهاک تجمع می کنند. که مملو از جمعیت است و این ها از برکات انقلاب و امام است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: درست است که این نماز همه جا برپا می شود ولی نماز جمعه برخی شهرها بسیار حساس است و نگاه مردم به آنجا و خطبه های آن است که قم یکی از این شهرها می باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  در پایان ضمن اشاره به جمعیت انبوه شرکت کننده در نماز جمعه های کشور گفت:الحمدلله تا امروز نماز جمعه قم با شکوه  برپا شده که برکت توجه خدای متعال و ولی نعمت ما حضرت صاحب الزمان است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdsj05.yt0fk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما