يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : 71879
منبع : خبرگزاری تسنیم

"رانت" مشکل اساسی واحدهای تولیدکننده قطعات خودروسازی است

قم نيوز : عضو هیئت‌رئیسه مجلس با بیان اینکه مسئله خودرو باید یک‌بار برای همیشه در کشور حل‌شده و چالش‌ها و مباحث مبهم پیرامون آن بررسی شود، گفت: رانت، مشکل اساسی واحدهای تولیدکننده قطعات خودروسازی است.
"رانت" مشکل اساسی واحدهای تولیدکننده قطعات خودروسازی است
"رانت" مشکل اساسی واحدهای تولیدکننده قطعات خودروسازی است
به گزارش قم نیوز احمد امیرآبادی فراهانی ظهر امروز در سی و هفتمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن جلسات استانداری برگزار شد،  اظهار داشت: خوشبختانه در ماه‌های اخیر بانک‌های دولتی استان در مسیر اشتغال و تولید استان گام‌های مثبتی برداشتند.

وی با انتقاد از رویه نامناسب بانک‌های خصوصی استان در مسیر اشتغال و رونق تولید قم افزود: بانک‌های خصوصی در مسیر اشتغال و تولید استان باید وارد شوند چراکه منابع موجود در آن‌ها در اصل سهم مردم است، تاکنون این بانک‌ها رویه مطلوبی در این مسیر نداشته‌اند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک‌ها امروز به بنگاه‌های اقتصادی منافع محوری تبدیل‌شده‌اند بنابراین باید راهکاری را دنبال کرد که ارائه تسهیلات توسط بانک‌ها به بهای ضرر دهی آن‌ها ختم نشود.

امیرآبادی بخش صنعت استان را نسبت به بسیاری از شهرهای دیگر پویاتر و فعال‌تر دانست و عنوان کرد: عدد و میزان پرداخت تسهیلات رونق تولید تاکنون در استان قم مطلوب و قابل‌توجه نبوده که نشان از کم‌کاری برخی از مسئولان است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سهم محدود استان قم در مسیر رونق تولید و اشتغال ابراز کرد: با توجه به ظرفیت‌های صنعتی استان سهمیه 900 میلیارد تومانی ستاد تسهیلات رقم بالا و قابل‌توجهی نیست.

وی با تأکید بر توجه بیشتر به بخش گردشگری در استان تأکید کرد: سهم پرداخت‌شده در بخش گردشگری به‌هیچ‌وجه قابل دفاع و پذیرفتنی نیست، گردشگری اولویت نخست اقتصادی استان بوده و سهمیه 500  میلیاردی در نظر گرفته برای بخش گردشگری استان مناسب نیست.

امیرآبادی ادامه داد: توسعه خدمات و گردشگری بهترین و نخستین راهکار ایجاد اشتغال در استان قم است، باید بیشترین مقدار جذب دریافت تسهیلات در استان قم در این بخش صورت بگیرد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد امور آب استان قم گفت: ارزیابی استان نسبت به امور آب کاملاً منفی بوده و عموم روستائیان و شهروندان نسبت به مسئله آب اعتراض و ابهام دارند، در بسیاری از این ابهامات حق کاملاً با مردم است.

وی ابراز کرد: بسیاری از مطالبات قطعه سازان خودروسازی استان در محدوده اختیارات استانی نبوده و به مشکل اساسی در سطح کشور تبدیل‌شده است، خودروسازان باید در زمینهٔ کیفیت و کمیت فعالیت‌ها و تولیدات خود را ارتقاء داده و به مرتبه رقابت‌پذیری برسند، حقیقت این بوده که رانت در مباحث قطعات خودرو که قابلیت تولید داخل دارند وجود داشته به یکی از مسائل اساسی در سطح کشور تبدیل‌شده است.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: مشکل خودروسازی زخم کهنه‌ای بوده که ریشه‌ای و در سطح کلان صنعت کشور است، مسئله خودرو باید یک‌بار برای همیشه در کشور حل‌شده و چالش‌ها و مباحث مبهم پیرامون آن بررسی شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb9wbz.rhb8zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما