يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : 71886
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس انجمن قطعه سازان خودروی استان قم مطرح کرد

بیکارشدن 1000 نفر از کارگران واحدهای قطعه سازی خودرو

قم نيوز : رئیس انجمن قطعه سازان خودروی استان قم گفت: 22 قطعه ساز در قم داریم که چهار هزار کارگر در سال گذشته داشتند و اکنون تعداد این کارگران به سه هزار نفر رسیده است.
بیکارشدن 1000 نفر از کارگران واحدهای قطعه سازی خودرو
بیکارشدن 1000 نفر از کارگران واحدهای قطعه سازی خودرو

رئیس انجمن قطعه سازان خودروی استان قم مطرح کرد
بیکارشدن 1000 نفر از کارگران واحدهای قطعه سازی خودرو
رئیس انجمن قطعه سازان خودروی استان قم گفت: 22 قطعه ساز در قم داریم که چهار هزار کارگر در سال گذشته داشتند و اکنون تعداد این کارگران به سه هزار نفر رسیده است.

به گزارش قم نیوز محمد آقاجانی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به مشکلات قطعه سازان خودروی استان قم اظهار کرد: این افراد مشکلات چندانی را با دستگاه‌های استان ندارند و بیشتر مشکلات این افراد مربوط به دستگاه‌های ملی است.

وی ادامه داد: در استان قم به دلیل موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به دو خودروساز و سه استان صنعتی، امکان سرمایه گذاری خوبی در صنایع قطعه سازی وجود دارد اما این سرمایه گذاری در سال‌های گذشته صورت نگرفت. 22 قطعه ساز در قم داریم که چهار هزار کارگر در سال گذشته داشتند که اکنون تعداد این کارگران به سه هزار نفر رسیده است و در صورت عدم حمایت از این بخش تعداد کارگران بخش قطعه سازی خودرو در استان قم تا پایان سال جاری به دو هزار نفر کاهش پیدا می‌کند.

رئیس انجمن قطعه سازان خودروی استان قم افزود: با وجود افزایش قیمت ارز هنوز قطعه سازان پول قطعات را از کارخانه‌های خودروسازی دریافت نکردند. قطعه سازان قم به دلیل قراردادهای سنگین با خودروسازان و عدم پرداخت طلبشان دچار مشکلات مالی شدند و به دلیل این مشکلات مجبور به تعدیل نیرو شدند، آن‌ها نیاز به دریافت تسهیلات سرمایه در گردش ارزان قیمت دارند.

آقاجانی کارخانه‌های قطعه سازی استان قم را دچار مشکلات مختلف دانست و تصریح کرد: آن‌ها با وجود افزایش سه برابر ارز هنوز بعد از 9 ماه طلب خود را دریافت نکردند، پیشنهاد تاسیس شهرک برای قطعه سازان در استان قم دادیم بسیاری از قطعه سازان بزرگ تهران حاضر به سرمایه گذاران در چنین شهرکی در قم هستند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران استان قم باید به داد صنعت قطعه سازی استان برسند، واحدهای قطعه سازی دانشگاهی برای مهندسان است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjmoea.uqevozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما