دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۵
کد مطلب : 71897
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر موسسه علمی فرهنگی و تحقیقاتی دارالعرفان خبر داد

رونمایی از کتاب «ترجمه اصول کافی» اثر استاد انصاریان

قم نيوز : مدیر موسسه علمی فرهنگی و تحقیقاتی دارالعرفان از برگزاری آیین رونمایی از کتاب ترجمه اصول کافی، اثر استاد حسین انصاریان خبر داد.
رونمایی از کتاب «ترجمه اصول کافی» اثر استاد انصاریان
رونمایی از کتاب «ترجمه اصول کافی» اثر استاد انصاریان
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد صابریان در نشست خبری رونمایی از کتاب ترجمه اصول کافی که در سالن جلسات مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد به تشریح فعالیت‌های موسسه دارالعرفان پرداخت و اظهار کرد: این موسسه فرهنگی متکفل تنظیم و نشر آثار استاد انصاریان است و تاکنون بیش از 150 اثر در قالب 200 جلد کتاب که توسط این استاد برجسته نگاشته شده را تدوین و منتشر کرده است.

وی با اشاره به اینکه ترجمه قرآن کریم از برترین آثار استاد انصاریان است، گفت: در حال حاضر 100 ناشر متکفل نشر آثار استاد انصاریان هستند.

مدیر موسسه علمی فرهنگی و تحقیقاتی دارالعرفان بابیان اینکه احیاء آثار مکتوبی که متکفل نشر ندارد از دیگر فعالیت‌های این موسسه است، ابراز کرد: نکته‌ای که در ترجمه اصول کافی به قلم استاد انصاریان مطرح بود، این است که مترجم بیش از نیم‌قرن با جامعه مخاطب خود ارتباط تنگاتنگ داشته و از آن‌ها فاصله نگرفته است که این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و این آثار را به سمت قابل‌فهم بودن برای عموم مردم سوق می‌دهد.

صابریان با تأکید بر اینکه با انتشار این کتاب اصول کافی به منازل مردم بازمی‌گردد، گفت: اصول کافی یکی از معتبرترین کتب روایی شیعه بوده و این کتاب در اختیار بسیاری از متدین‌ها است ولی به علت نبود شناخت نسبت به این اثر ارزشمند، کمتر مورد اقبال عمومی قرار می‌گیرد و لازم است قدم‌های بیشتری در معرفی این کتاب شریف به عموم جامعه برداشته شود.

وی افزود: کتاب اصول کافی 499 باب و سه هزار و 881 حدیث را در خود جای‌داده است و ترجمه‌های قبلی آن مشکلاتی همچون سنگین بودن قلم و ادبیات ترجمه را داشت و به همین دلیل استاد انصاریان دست به ترجمه جدید زد تا این کتاب فاخر و ارزشمند برای عموم مردم جامعه مورداستفاده باشد.

مدیر موسسه علمی فرهنگی و تحقیقاتی دارالعرفان در پایان از رونمایی این اثر ارزشمند خبر داد و خاطرنشان کرد: مراسم رونمایی از ترجمه اصول کافی به قلم استاد حسین انصاریان در روز پنجشنبه 22 آذرماه در ساعت 9:30 با سخنرانی حجج‌الاسلام والمسلمین واعظی و نظری منفرد و با حضور استاد حسین انصاریان در تالار شیخ طوسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcbzwbz.rhb89piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما