دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : 71906
منبع : خبرگزاری ايرنا

رویکرد فرهنگی مسجد مقدس جمکران تربیت زائر انقلابی است

قم نيوز : معاون فرهنگی مسجد جمکران گفت: رویکرد مورد توجه درتدوین برنامه های فرهنگی این مکان مقدس، تربیت زائر انقلابی بر اساس شاخصه های سبک زندگی اسلامی است.
رویکرد فرهنگی مسجد مقدس جمکران تربیت زائر انقلابی است
رویکرد فرهنگی مسجد مقدس جمکران تربیت زائر انقلابی است
به گزارش قم نیوز ابراهیم صدوقی بیان داشت: آموزش سبک زندگی مهدوی بر اساس آموزه های اسلامی یکی از مهمترین برنامه های فرهنگی مسجد مقدس جمکران است که در قالب های متنوع همچون سخنرانی، برگزاری جلسه هم اندیشی و مانند آن، دنبال می شود.

وی بیان کرد: متولیان این مسجد تلاش می کند تا جایگاه ولایت فقیه به عنوان نائب امام زمان(عج) در عصر غیبت بیش از پیش تقویت شود و در این زمینه از ظرفیت عظیم زائران خود به عنوان سفیران مهدوی به شکلی مطلوب استفاده می کند.

وی با اشاره به فعالیتهای فرهنگی چشمگیر مسجد جمکران به عنوان پایگاه عظیم تشیع افزود: امروز این مکان مقدس به فضایی مطلوب برای تجدید عهد و پیمان با امام زمان(عج) تبدیل شده است و هر ساله میلیون ها دلباخته ظهور از ایران و سایر کشورهای جهان در این میعادگاه منتظران گردهم جمع می شوند و از خداوند متعال تعجیل در امر فرج را درخواست می کنند.

صدوقی گفت: مسجد مقدس جمکران به دلیل برخورداری از این ظرفیت عظیم فرهنگی باید در سراسر دنیا جریان سازی و حقیقت مهدویت را به مردم جهان معرفی کند.

وی با اشاره به اینکه مسجد قبل از ظهور وظیفه سنگینی برعهده دارد، گفت: این مکان مقدس باید منتظران ظهور را برای برپایی حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) آماده کند و در این راه سه رویکرد افزایش معرفت به امام زمان، ایجاد انس نسبت به حضرت و تبیین وظایف منتظران ظهور در برنامه های فرهنگی مسجد به شکل مستمر دنبال می شود.

وی ادامه داد: استقبال مردم از برنامه های فرهنگی مسجد جمکران بسیار قابل توجه است و در همین راستا، حوزه فعالیت های فرهنگی این مکان مقدس برای معرفی و تبیین سبک زندگی مهدوی در سطح ملی و بین المللی روز به روز گسترش می یابد.

مسجد مقدس جمکران روز هفدهم رمضان 373 هجری به فرمان حضرت بقیة ‏الله، ارواحنا فداه، در کنار روستای جمکران تاسیس شد تا همواره پناهگاه شیعیان و پایگاه منتظران ظهور باشد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcceoqm.2bqsx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما