دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : 71907
منبع : خبرگزاری ايرنا
استاد حوزه علمیه قم:

الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت الهام گرفته از مدنیت اسلامی است

قم نيوز : استاد حوزه علمیه قم گفت: الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت الهام گرفته از مدنیت اسلامی است و اسلام به عنوان یک دین جامع از طرف خداوند برای اداره دنیا و آخرت مردم آمده و از جامعیت کافی در تمام عرصه ها برخوردار است.
الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت الهام گرفته از مدنیت اسلامی است
الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت الهام گرفته از مدنیت اسلامی است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین حسین شهادمت دهسرخی با بیان این که الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت به همه ابعاد جامعه متمدن پرداخته است، افزود: دولت، مجلس و نیروهای تاثیرگذار در نظام باید کاری جدی تر برای تحقق این الگو انجام دهند و مسئول این کار مشخص و در مدت زمان معقولی کاری نتیجه بخش ارائه شود.

وی با تاکید بر این که باید رابطه بین نظریه پردازی با اجرای نظریات معلوم شود، تصریح کرد: اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در 40 سال گذشته قوانین را به خوبی نوشته اند، ولی این قوانین ضمانت اجرایی ندارد.

وی افزود: آیا وضعی که اکنون در اعتیاد و خانواده داریم با آنچه که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده، تطبیق دارد؟ علت این مساله جزیره ای عمل شدن به مصوبات است؛ یعنی کار فرهنگی و تبلیغاتی صورت می گیرد، ولی در مقام عمل مسئولان مطابق میل خود رفتار می کنند.

عضو شورای جامعه المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نیز وضعیت به همین منوال است، اگر ابلاغ رهبر معظم انقلاب در کاغذی بماند، به نتیجه مطلوب نمی رسیم؛ مگر این که راهکارهای اجرایی این الگو طبق زمان بندی مشخص نماید که در کوتاه مدت و درازمدت برای تحقق این الگو چه اقداماتی باید انجام داد.

دهسرخی تاکید کرد: اصل اینکه جامعه ما می تواند با الگوگیری از اسلام در افق اعلی قرار گیرد، جای شک و بحثی ندارد و کسی که معتقد است اسلام دین برتر می باشد، می تواند با الهام از این دین و همچنین بهره گیری از علم، دانش و دیپلماسی جهان به اهداف مدنظر دست یابیم.

وی افزود: تمام دستورات و اصولی که برای پیشرفت همه جانبه کشور متمدن و فاخر نیاز است، در بستر دین اسلام بیان شده که باید در جامعه تطبیق و فرمایشات خداوند و پیامبر(ص) را الهام بخش همه کارها قرار دهیم.

وی با اشاره به این که در گفتمان بین المللی منطق پیروز داریم و توانسته ایم آمریکا را به شکست بکشانیم، گفت: از نظر قدرت منطق نظام ما توانسته دنیا را به این سو ببرد که گفتمان انقلاب اسلامی چه در عرصه دفاع از توانمندی های خودش و حتی چه در مبارزه با دشمنان و تروریسم گفتمانی عالی است.
دهسرخی با بیان اینکه مردم شبیه مسئولان عمل می کنند، اضافه کرد: اگر مسئولان با اتحاد به میدان عمل بیایند و امید و نشاط را به جوانان تزریق و سلامت نفس و امید به آینده را در اقشار جامعه نهادینه نمایند، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در همه ابعاد محقق می شود.

حضرت آیت الله خامنه ای دوم خرداد سال 1390 در حکمی فرمان تاسیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را صادر و اعضای شورای عالی آن را منصوب کردند؛ در همین راستا طی سال های گذشته با کمک فرهیختگان و دانشمندان مختلف، سندی تهیه و تنظیم شد که در پنج بخش شامل مبانی، آرمان، رسالت، افق و تدابیر و با 56 بند، به مسائل مختلف کشور در بعد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و حتی بین المللی می پردازد. 

طی فراخوانی از سوی مقام معظم رهبری که در مهر ماه امسال ابلاغ شد از تمام دستگاه ها، مراکز علمی، نخبگان و صاحب نظران و استادان دانشگاه خواسته شد به بررسی بیشتر و عمیق تر این سند و ارائه نظراتی در راستای ارتقای آن بپردازند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcd5n05.yt0fz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما