دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 71910
منبع : خبرگزاری فارس
سرپرست استانداری قم مطرح کرد

تدوین سالیانه 3500 پایان نامه در قم/ پایان‌نامه‌های دانشگاهی به مشکلات نمی‌پردازند

قم نيوز : سرپرست استانداری قم گفت: سالیانه سه هزار و 500 پایان‌نامه در استان تدوین می‌شود، اما مشخص نیست که چه اندازه این پایان‌نامه‌ها برش استانی دارند و پاسخگوی مشکلات استان قم هستند.
تدوین سالیانه 3500 پایان نامه در قم/ پایان‌نامه‌های دانشگاهی به مشکلات نمی‌پردازند
تدوین سالیانه 3500 پایان نامه در قم/ پایان‌نامه‌های دانشگاهی به مشکلات نمی‌پردازند
به گزارش قم نیوز سید محمد رضا هاشمی ظهر امروز در جلسه شورای سیاست گذاری هفته پژوهش استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به ظرفیت علمی استان قم اظهار کرد: دانشگاه‌های برتر و حوزه‌های علمیه برتر کشور در استان استقرار دارند و تجسم وحدت حوزه و دانشگاه را در قم شاهد هستم.

وی ادامه داد: برنامه‌های روز دانشجو در اکثر دانشگاه‌های استان قم با حضور مدیران ملی و استانی در فضای آرامی برگزار شد.

سرپرست استانداری قم افزود: باید پژوهش‌های کاربردی را در دانشگاه‌های استان قم شاهد باشیم، نه این که صرفا پژوهش‌های دانشگاهی روانه کتابخانه‌ها شوند، زمانی مشکل دانشگاه‌ها فضای فیزیکی و استاد بود، اما اکنون در این زمینه مشکل چندانی نداریم.

هاشمی راه پیشرفت کشور را توجه به حوزه پژوهش دانست و تصریح کرد: باید در پروژه‌های عمرانی استان پیوست‌های پژوهشی دیده شود، سیاست دولت رونق اقتصادی است و برای این خصوص باید کارهای پژوهشی در مراکز دانشگاهی قم صورت بگیرد.

وی ادامه داد: برنامه‌های خوبی برای هفته پژوهش و فناوری استان قم پیش بینی شده است و باید دستگاه‌های استان قم اعتبارات بخش پژوهش را تخصیص بدهند تا کارهای پژوهشی بزرگ در استان صورت بگیرد.

سرپرست استانداری قم افزود: سالیانه سه هزار و 500 پایان‌نامه در استان تدوین می‌شود، اما مشخص نیست که چه اندازه این پایان‌نامه‌ها برش استانی دارند و پاسخگوی مشکلات استان قم هستند، به عنوان مثال اکنون 24 میلیون گردشگر سالیانه به قم می‌آیند و باید در این خصوص راه افزایش درآمد از راه گردشگری در قم کار پژوهشی صورت بگیرد.

هاشمی با اشاره به وجود پارک علم و فناوری در استان قم اظهار کرد: باید حوزویان با این پارک آشنا شوند و بازدیدهایی از آن برای آن‌ها برنامه ریزی شود، همچنین باید تورهای بازدید برای دانشجویان از حوزه‌های علمیه داشته بشیم تا وحدت حوزه و دانشگاه محقق شود.

وی ادامه داد: نباید از پژوهشگران برتر استان قم در سال‌های گذشته غافل شویم، باید مدیران دیدارهایی با آن‌ها داشته باشند، همچنین باید تقدیر از خانواده‌های شهدای پژوهشگر توسط بنیاد شهید صورت بگیرد.

سرپرست استانداری قم خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها ملزم به همکاری با دبیرخانه ستاد هفته پژوهش و فناوری استان هستند تا برنامه‌های این ستاد به صورت آبرومند برگزار شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdchvwnq.23nzzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما