دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۱
کد مطلب : 71919
منبع : خبرگزاری تسنیم

سالانه 3 هزار و 500 پایان‌نامه در قم تدوین می‌شود

قم نيوز : سرپرست استانداری قم گفت: هرسال در سطح مراکز دانشگاهی قم بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ پایان‌نامه تدوین می‌شود، متأسفانه بسیاری از پایان‌نامه‌های تدوین‌شده در مراکز دانشگاهی قم پاسخگوی نیازهای استانی نیستند.
سالانه ۳ هزار و ۵۰۰ پایان‌نامه در قم تدوین می‌شود
سالانه ۳ هزار و ۵۰۰ پایان‌نامه در قم تدوین می‌شود
به گزارش قم نیوز سید محمدرضا هاشمی ظهر امروز در جلسه شورای سیاست‌گذاری هفته پژوهش که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در پروژه‌های عمرانی باید پیوست‌های پژوهشی در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های علمی موجود در استان قم افزود: وجود حوزه‌های علمیه تراز اول و مراکز دانشگاهی شاخص از ویژگی‌های استان قم است، با تلاش‌های صورت گرفته اتحاد و انسجام قابل‌توجهی شکل‌گرفته است.

سرپرست استانداری قم با تأکید بر اهمیت پژوهش گفت: باید روند فعالیت‌های پژوهشی در سطح دانشگاه‌های استان بیشتر شود، کاربردی شدن پژوهش‌های دانشگاهی سبب می‌شود تا نتیجه این کاربردها به‌جای روانه شدن به کتابخانه‌ها در فضای فیزیکی و واقعی استان مورداستفاده قرار بگیرد.

هاشمی ادامه داد: در حال حاضر راه پیشرفت و برون‌رفت از مشکلات کشور توجه بیشتر به حوزه پژوهش است، در پروژه‌های عمرانی باید پیوست‌های پژوهشی موردتوجه قرار بگیرد، باید  تلاش شود نتیجه پژوهش‌های دانشگاهی درصحنه فیزیکی جامعه احساس شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های در نظر گرفته‌شده در هفته پژوهش ابراز کرد: برای برگزاری منسجم و درست فعالیت‌های پژوهشی در هفته ویژه پژوهش برنامه‌ریزی‌های دقیقی صورت گرفته است، باید برای توسعه فعالیت‌های پژوهشی اقدامات ویژه‌تری در استان صورت بگیرد.

سرپرست استانداری قم تصریح کرد: هرسال در سطح مراکز دانشگاهی قم بیش از 3 هزار و 500 پایان‌نامه تدوین می‌شود، متأسفانه بسیاری از پایان‌نامه‌های تدوین‌شده در مراکز دانشگاهی قم پاسخگوی نیازهای استانی نیستند.

هاشمی ابراز کرد:  گردشگری یکی از ظرفیت‌های مهم و توسعه نخست اقتصادی استان قم است، سالانه بیش از 24 میلیون زائر وارد شهر قم می‌شود، پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌های دانشگاهی باید در مسیر پویایی و رونق این بخش مهم اقتصادی سوق پیدا کند.

وی با اشاره به اهمیت پارک‌های علم و فناوری ابراز کرد: عموم دانشگاهیان و حوزویان استان باید آشنایی و درک درستی از فعالیت‌های این پارک داشته باشند تا زمینه‌های تعامل و پویایی این بخش بیشتر از گذشته شناخته شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgyy9u.ak9qq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما