سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۵۶
کد مطلب : 71930
منبع : خبرگزاری مهر
حضور دختران ورزشکار قم در تیم ملی ادامه دارد؛

نگاهی بر عملکرد دختران هندبالیست قم در مسابقات قهرمانی آسیا

قم نيوز : مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا در کوماموتوی ژاپن به پایان رسید و فاطمه خلیلی و مرضیه افشاری دختران ملی پوش قمی در ترکیب تیم ملی هندبال بودند.
نگاهی بر عملکرد دختران هندبالیست قم در مسابقات قهرمانی آسیا
نگاهی بر عملکرد دختران هندبالیست قم در مسابقات قهرمانی آسیا
به گزارش قم نیوز هندبال قم در ۲ دوره گذشته مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا در ترکیب تیم ملی ایران نماینده داشته است و امسال نیز برای سومین دوره متوالی، دختران هندبال قم بخشی از بدنه تیم ملی ایران در این رویداد قاره‌ای بودند.

مسابقات هندبال قهرمانی آسیا در بخش بانوان به میزبانی شهر کوماموتو در جنوب ژاپن برگزار شد و تیم ملی ایران یکی از ۱۰ تیم شرکت کننده در مسابقات بود و در بین ۱۸ بازیکن اعزامی ایران به این مسابقات، ۲ هندبالیست از استان قم حضور داشتند.

فاطمه خلیلی دروازه بان قمی تیم ملی ایران بود که در این مسابقات به عنوان دروازه بان اصلی در تمام ۶ مسابقه ایران در این رقابت‌ها به میدان رفت و مرضیه افشاری دیگر هندبالیست از قم بود که وی نیز با نظر سرمربی تیم ملی به ژاپن برده شد و برای ایران در این ۶ مسابقه شرکت کرد.

مرضیه افشاری که بازیکن تیم سپاهان اصفهان است در این مسابقات ۴ گل برای ایران به ثمر رساند و قد و قامت بلند او مهم‌ترین نقش را در حضورش در تیم ملی ایفا کرد. از سوی دیگر فاطمه خلیلی دروازه بان قمی که در عضویت تیم چمران لارستان قرار دارد عملکرد خوبی در ترکیب تیم ملی داشت.

فاطمه خلیلی سومین حضور خود را در مسابقات قهرمانی آسیا تجربه کرده است به طوری که او با وجود سن و سال کم اکنون به یک رکورد جالب رسیده و می‌تواند این رکورد را در آینده باز هم ارتقا دهد. خلیلی در مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۵ در اندونزی برای ایران به میدان رفت و در سال ۲۰۱۷ در مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی هم سنگربان ایران بود.

مرضیه افشاری نیز در سال ۲۰۱۵ در مسابقات قهرمانی آسیا در اندونزی برای ایران بازی کرد اما مسابقات سال ۲۰۱۷ را به دلیل آسیب دیدگی از دست داد و اکنون دومین حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را تجربه کرده است.

الناز قاسمی دیگر بازیکن قمی است که به دلیل مصدومیت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن را از دست داد اما او در سال ۲۰۱۷ در مسابقات آسیایی کره جنوبی برای ایران به میدان رفته بود و در مسابقات سال ۲۰۱۵ نیز به دلیل مصدومیت غایب بود تا ۲ دوره از ۳ دوره اخیر را با بد اقبالی به دلیل آسیب دیدگی از دست بدهد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjyhea.uqevtzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما