دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۹
کد مطلب : 71935
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم مطرح کرد

لزوم تخصیص اعتبارات برای راه اندازی ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا

قم نيوز : مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: برای اینکه ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در استان قم راه اندازی شوند و بتوانیم از این ایستگاه‌ها به صورت مستمر استفاده کنیم، نیاز داریم که اعتبارات لازم تخصیص پیدا کند.
لزوم تخصیص اعتبارات برای راه اندازی ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا
لزوم تخصیص اعتبارات برای راه اندازی ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا
به گزارش قم نیوز سید رضا موسوی امشب در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به پدیده گرد و غبار در استان قم اظهار کرد: پیگیری لازم برای اجرای وظیفه برخی از دستگاه‌های استان برای مقابله با این پدیده صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: برای اینکه ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در استان قم راه اندازی شوند و بتوانیم از این ایستگاه‌ها به صورت مستمر استفاده کنیم، نیاز داریم که اعتبارات لازم تخصیص پیدا کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: کانون‌های گرد و غبار در مرکز کشور از جمله استان قم گسترش پیدا کرد، دلیل این مساله قطع حقابه زیست محیطی و خشکسالی بوده است و با چالش‌های جدی در صورت ادامه این روند در قم مواجه خواهیم بود.

موسوی با اشاره به راهکار دولت برای مقابله با پدیده گرد و غبار اظهار کرد: هیأت دولت در این خصوص مصوبه ای داشته و براساس این مصوبه برای دستگاه‌های اجرایی وظایف و تکالیفی مشخص شده است، در این راستا باید شاهد به روز شدن برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی استان قم برای مقابله با پدیده گرد و غبار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید برای بررسی موضوع گرد و غبار در استان قم جلسات منظم و مستمری را با حضور مدیران ملی در استان برگزار کنیم، همچنین در این راستا برای مقابله با پدیده گرد و غبار افزایش اعتبارات ملی و استانی در این خصوص لازم است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdceno8f.jh8zxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما