سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : 71945
منبع : خبرگزاری مهر
سرپرست استانداری قم مطرح کرد؛

لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی قم برای مقابله با بحران‌های احتمالی

قم نيوز : سرپرست استانداری قم گفت: باید همه دستگاه‌های اجرایی قم به طور هم زمان و با هماهنگی برای مقابله با حوادث طبیعی و غیر طبیعی آماده باشند.
لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی قم برای مقابله با بحران‌های احتمالی
لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی قم برای مقابله با بحران‌های احتمالی
به گزارش قم نیوز سید محمدرضا هاشمی شامگاه دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم که در محل سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به نقطه اتصال استان قم به ۱۷ استان دیگر و هم‌چنین تردد سالانه ۱۶۵ میلیون خودرو باید در زمینه عملیات مانور زمستانی مطلوب‌تر و با دقت بیشتری اجرا شود.

به گفته وی، باید توسط مسئولان امور درمان و سلامت استان هم نسبت به تجهیز خانه‌های بهداشت به لحاظ نیروی انسانی و دارویی و هم‌چنین ذخیره آرد مصرفی در انبارها و سوخت زمستانی اقدام لازم صورت پذیرد تا امسال همزمان با بارش‌های زمستانی و دیگر حوادث طبیعی دغدغه‌ای نداشته باشیم.

سرپرست استانداری قم بیان کرد: دستگاه‌های دولتی هم برای بیمه اموال منقول و غیر منقول خود اقدام و با هماهنگی مانور صفر را ماهیانه برگزار کنند.

۴۰ درصد مدارس قم نیاز به مقاوم سازی دارد

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: کارشناسان نظام مهندسی هم برای بحث استحکام بناها دقت بیشتری کنند طبق آمار ۴۰ درصد مدارس استان نیاز به مقاوم سازی دارند چرا که با کم‌ترین حادثه‌ای ممکن است حوادث ناگوار و جبران ناپذیری در استان رخ دهد.

هاشمی با اشاره به معضل ریزگردها و کانون‌های داخلی آن در استان گفت: در بحث ریزگردها در چند سال گذشته منشأ خارجی داشت ولی اکنون کانون‌های داخلی به ویژه در بحث دریاچه نمک در شکل گیری این ریزگردها نقش اساسی دارند باید این کانون‌ها مدیریت و در این زمینه کارگروهی هم تشکیل تا راهکار مناسبی برای این امر اتخاذ شود.

آمادگی ۲۳۳ ماشین آلات راهداری و ۳۳۲ نیروی راهدار برای امداد زمستانی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم در این نشست گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان امسال برای برگزاری مانور زمستانی آمادگی کامل دارد و تنها معضل اصلی ما نبود پایگاه امداد و نجات در جاده گرمسار است که باید پیگیری شود.

ابوالفضل جمالی بیان کرد: مانور امداد جاده‌ای و عملیات زمستانی از ۲۲ آذرماه شروع خواهد شد و برای اجرای موفق این مانور برنامه‌ریزی مناسب و سرعت عمل بیشتر مد نظر است.

وی افزود: سال گذشته برای مسافران در جاده مانده در مسیرهای منتهی به استان قم البسه گرم و جیره خشک ذخیره شد و راهداری‌ها در جاده‌ها مانور زمستانی را به نحو مطلوبی اجرا کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم اظهار داشت: امسال ۲۳۳ دستگاه ماشین آلات راهداری و هم‌چنین ۳۲۳ نیروی راهداری و ۶ هزار و ۴۷۱ تن شن و ماسه برای مانور زمستانی آماده شده است برای این امر ۲۳۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcft1de.w6dyjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما