چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : 71994
منبع : خبرگزاری فارس
در جلسه درس خارج اصول مطرح شد

انتقاد آیت الله سبحانی از حذف تکلیف در مدارس/وزیر آموزش و پرورش رسیدگی کند

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید از حذف شدن تکلیف در مدارس انتقاد کرد و گفت: چنین اقدامی بر خلاف قرآن، حدیث و سیره علما و بزرگان است.
انتقاد آیت الله سبحانی از حذف تکلیف در مدارس/وزیر آموزش و پرورش رسیدگی کند
انتقاد آیت الله سبحانی از حذف تکلیف در مدارس/وزیر آموزش و پرورش رسیدگی کند
به گزارش قم نیوز آیت الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول در مسجد اعظم با اشاره به اینکه انسان برای دستیابی به مدارج عالی باید متحمل زحمات بسیاری شود، بیان کرد: شنیده شده است که در مدارس تکالیف دانش آموزان را حذف کردند که این اقدام صحیح نیست.

وی بیان کرد: دانش آموز پس از مدرسه نباید رها شده و باید با استفاده از انجام تکالیف فکر آنها همچنان مشغول یادگیری باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه چنین شیوه ای بر خلاف قرآن، حدیث و سیره علما و بزرگان است، تاکید کرد: وزیر آموزش و پرورش باید به این مسئله رسیدگی کند.

وی تاکید کرد: این مسئله باید اصلاح شده و از دانش آموزان همانند گذشته تکلیف خواسته شود.

آیت الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود اشاره به شبهه افکنی دائم وهابی‌ها تصریح کرد: اخیرا گفته اند که چرا وقتی آب میخورید به یزید لعن می فرستید در حالی که امیرالمومنین(ع) فرموده اند که باید از ناسزا گفتن پرهیز شود؛ لعنت فرستادن بر یزید و دشمنان اهل بیت(ع) فحش نیست بلکه دعا است.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که چنین شبهاتی را مطرح می کنند با وجود اینکه زبان ایشان عربی است ولی از عربی آگاهی ندارند.

این مرجع تقلید با اشاره به شبهه دیگری مبنی بر اظهار علاقه نسبت به حضرت زهرا(س) و عدم اظهار علاقه نسبت به عایشه تاکید کرد: دلیل مهرورزی نسبت به حضرت زهرا(س) در مقایسه با همسران پیامبر که روشن است.

وی با بیان اینکه البته درباره عایشه باید دو مسئله مد نظر قرار گیرد خاطرنشان کرد: عایشه از آن نظر که همسر رسول گرامی اسلام است باید مورد احترام قرار گیرد؛ مسئله دیگر اینکه قرآن کریم فرموده است که اگر زنان پیامبر(ص) کار خوب یا بدی انجام دهند برای آنها دو برابر محاسبه می‌شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcjxhea.uqevhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما