پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : 72027
منبع : خبرگزاری تسنیم

بازآفرینی بافت‌های فرسوده باید همراه با بازگشت جمعیت به محلات باشد

قم نيوز : معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه بازآفرینی اقدام صرف کالبدی نیست، گفت: بازآفرینی باید همراه با بازگشت زندگی و جمعیت به محلات باشد.
بازآفرینی بافت‌های فرسوده باید همراه با بازگشت جمعیت به محلات باشد
بازآفرینی بافت‌های فرسوده باید همراه با بازگشت جمعیت به محلات باشد
به گزارش قم نیوز محمد سعید ایزدی عصر امروز در هیئت‌رئیسه تخصصی هشتمین کنفرانس بین‌المللی توسعه پایدار، عمران و بازآفرینی شهری و دومین کنفرانس تخصصی مهندسی پل که در سالن‌ همایش‌های بین‌المللی شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: ساختمان‌هایی که در بافت‌های فرسوده قرار دارند می‌توانند متناسب با نیاز شهرها و محلات مجدداً مورداستفاده قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی جنبه امیدوارانه حفظ و بهسازی خانه‌های قدیمی را استفاده بخش خصوصی دانست و افزود: چرخه زندگی بازآفرینی را به هر محله برمی‌گرداند و در طرح‌های بازآفرینی باید به جریان سازی زندگی و حضور جمعیت توجه ویژه شود.

وی با تأکید بر اینکه بازآفرینی اقدام صرف کالبدی نیست افزود: بازآفرینی باید همراه با بازگشت زندگی و جمعیت به محلات باشد.

وی با اشاره به حفظ و بهسازی برخی از خانه‌های قدیمی در شهرهای تهران و گرگان افزود: 121 اثر در حدود پنج سال گذشته خریداری‌شده و مجدداً به چرخه استفاده و کار اضافه‌شده و تبدیل به کانون سرزنده شهری شده‌اند.

ایزدی عنوان کرد: در شهرهای ما محدوده‌های بسیاری می‌توانند بازآفرینی شوند که یکی از آن‌ها کناره‌های رودخانه‌ها است.

وی بابیان اینکه در عرصه‌های تاریخی می‌شود از موجودیت ساختمان‌های ارزشمند حفظ و حراست کرد، خاطرنشان کرد: اقدامات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری زمینه‌ای برای اشتیاق مردم به استفاده از تسهیلات و حمایت‌های دولت و شهرداری‌ها برای بهسازی و نوسازی بافت‌های شهری فراهم می‌کند.

توانمندسازی اقشار کم درآمد لازمه بازآفرینی بافت‌های فرسوده است

عضو هیئت‌مدیره سازمان بازآفرینی شهری  نیز محله گرایی به‌عنوان یک الزام توسعه‌ای را یکی از ضرورت‌های بازآفرینی شهری عنوان کرد و گفت: توانمندسازی گروه‌های کم‌درآمد یکی از راهکارها و سیاست‌های اقدام در بافت‌های ناکارآمد شهری است.

مناعرفانیان با اشاره به لزوم مشارکت محوری شهروندان در امور بازآفرینی شهری تأکید کرد: تدوین برنامه بازآفرینی، شناسایی، ایجاد و تقویت نهادهای پشتیبان اجرای برنامه بازآفرینی، همه‌شمولی در تهیه و اجرای برنامه‌ها و اقدامات بازآفرینی شهری و حفاظت از محیط طبیعی و سرمایه‌های زیستی شهر ازجمله راهکارهای دستیابی به بازآفرینی است.

عضو هیئت‌مدیره سازمان بازآفرینی شهری بیان کرد: دولت، شهرداری و بخش خصوصی در پروژه‌های محله محوری سه رأس مهم یک مثلث هستند که هسته این مثلث را مردم تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به تجربه‌های شهرهای ایران در مسیر بازآفرینی گفت: مجموعه اقدامات انجام‌شده ما را در مسیر بازآفرینی قرار داده‌اند و نماینده کل جریان بازآفرینی نیستند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchqvnq.23niidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما