پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : 72036
منبع : خبرگزاری فارس

ايثار قم قوي‌ترين تيم ليگ ملي بسكتبال با ويلچر / شاگردان شهره غلامی تنها مدعي شكست‌ناپذير

قم نيوز : تيم جانبازان و معلولين ايثار قم عنوان قوي‌ترين تيم مرحله نخست فصل 1397 ليگ ملي بسكتبال با ويچلر ايران را به خود اختصاص داد.
ايثار قم قوي‌ترين تيم ليگ ملي بسكتبال با ويلچر / شاگردان شهره غلامی تنها مدعي شكست‌ناپذير
ايثار قم قوي‌ترين تيم ليگ ملي بسكتبال با ويلچر / شاگردان شهره غلامی تنها مدعي شكست‌ناپذير
به گزارش قم نیوز در شرایطی که امسال برای نخستین‌بار با ادغام لیگ‌های دسته اول و دسته دوم بسکتبال با ویلچر ایران طبق برنامه‌ریزی انجمن این رشته شاهد برگزاری رقابت‌های لیگ ملی این رشته هستیم، هشت تیم در دو گروه برگزار کننده بازی‌های این فصل هستند.


رقابت 8 تیم در نخستین لیگ ملی بسکتبال با ویلچر ایران

در نخستین دوره رقابت‌های لیگ ملی بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های ایران تیم‌های ایثار قم، هیأت شهرری، فیروز قزوین و هیأت بوکان در گروه نخست مقدماتی به رقابت می‌پردازند و تیم‌های حاضر در گروه دوم پگاه فارس، نامی‌نو اصفهان، هیأت بم و هیأت جانبازان و معلولین هرمزگان هستند.


قم و بم میزبان دیدارهای مرحله نخست

بر اساس برنامه‌ریزی انجمن بسکتبال با ویلچر فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین دیدارهای مرحله نخست مقدماتی، نیمه اول آذر ماه در گروه‌های اول و دوم به میزبانی شهرهای قم و بم به انجام رسید و تیم‌های ایثار قم در گروه نخست و نامی‌نو اصفهان در گروه دوم بازی‌ها در صدر جدول رده‌بندی ایستادند.


عزم ایثار قم برای تکرار قهرمانی

اما نگاهی به نتایج دیدارهای مرحله نخست این فصل حاکی از اقتدار ایثار قم و عزم مجدد این تیم برای ایستادن روی سکوی نخست مسابقات لیگ ملی بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های ایران است، تیمی که دو قهرمانی لیگ برتر، دو نایب‌قهرمانی لیگ برتر و دو قهرمانی لیگ دسته دوم ایران را در کارنامه دارد.
 

ایثار قم تنها تیم شکست‌ناپذیر لیگ ملی

ایثار قم در مرحله نخست میزبان سه رقیب دیگر خود بود و در سالن شهدای بهزیستی قم برابر آنها به سه پیروزی مقتدرانه دست یافت تا با کسب 6 امتیاز و بهترین عملکرد در مکان نخست جدول رده‌بندی قرار بگیرد و با توجه به نتایج دیدارهای گروه دوم، شاگردان جواد شهره‌غلامی قوی‌ترین تیم مرحله نخست لقب بگیرند، تیمی که با سه پیروزی مقتدرانه در این گروه تنها تیم شکست ناپذیر مرحله نخست لیگ ملی بسکتبال با ویلچر به شمار می‌رود.


3 پیروزی مقتدرانه

در این مرحله چهار تیم ایثار قم، هیأت شهر ری، فیروز قزوین و هیأت بوکان در حضور قمی‌های علاقمند به بسکتبال با ویلچر با یکدیگر رقابت کردند و تیم جانبازان و معلولین ایثار قم در نخستین دیدار خود با حساب 74 بر 50 از سد تیم هیأت شهر ری عبور کرد تا شروعی مقتدرانه در این گروه داشته باشد.

بسکتبالیست‌های جانباز و معلول ایثار قم در دومین دیدار خود برابر تیم هیأت بوکان صف‌آرایی کردند و با نمایشی مطمئن و برتر نسبت به حریف، قاطعانه 85 بر 25 پیروز شدند، ضمن اینکه در سومین بازی مقابل تیم فیروز قزوین با حساب 70 بر 31 پیروز شدند تا با سه برد مطمئن در صدر بایستند.

 
ایثار قم قوی‌ترین خط حمله لیگ ملی بسکتبال با ویلچر

تیم پرافتخار ایثار قم در سه بازی خود 229 گل به حریفان زد و فقط 106 گل از رقبا خورد، ضمن اینکه تیم هیأت شهر ری با 163 گل زده و پنج امتیاز از سه بازی در مکان دوم جای گرفت، ضمن اینکه تیم‌های فیروز قزوین با چهار امتیاز و هیأت بوکان با سه امتیاز در رده‌های سوم و چهارم این گروه جای گرفتند.


نتایج گروه نخست:

هیأت بوکان 43 – 42 فیروز قزوین

ایثار قم 74 – 50 سهند اسپورت شهر ری

سهند اسپورت شهرری 67 – 49 فیروز قزوین

ایثار قم 85 – 25 – هیأت بوکان

سهند اسپورت شهرری 66 – 52 هیأت بوکان

ایثار قم 70 – 31 فیروز قزوین


جدول رده‌بندی گروه نخست:

1-  ایثار قم با 6 امتیاز

2 - سهند اسپورت شهر ری با 5 امتیاز

3- هیأت بوکان با 4 امتیاز

4- هیأت قزوین با سه امتیاز


صدرنشینی نامی‌نو اصفهان در گروه دوم لیگ ملی

یک هفته بعد از برگزاری بازی‌های گروه نخست در قم، تیم‌های حاضر در گروه دوم فصل 1397 لیگ ملی بسکتبال با ویلچر ایران در شهر بم به مصاف یکدیگر رفتند و با توجه به نتایج بازی‌ها، به ترتیب تیم‌های نامی‌نو اصفهان، پگاه فارس و هیأت هرمزگان با کسب پنج امتیاز اول تا سوم شدند و تیم هیأت بم رتبه چهارم گروه را به خود اختصاص داد.



بازنده شدن تمامی تیم‌های گروه دوم در مرحله نخست

نکته جالب توجه این است که در گروه دوم مقدماتی هر چهار تیم در این مرحله طعم شکست را چشیدند، بمی‌ها که میزبان بودند سه بار نتایج را به حریفان واگذار کردند و سه تیم بالای جدول هر یک متحمل یک باخت شدند تا ایثار قم تنها تیم بدون باخت مرحله نخست بازی‌های لیگ ملی بسکتبال با ویلچر ایران لقب بگیرد.

 

نامی‌نو قوی‌ترین تیم گروه دوم

صدرنشین گروه دوم در سه بازی خود 178 گل وارد سبد رقبا کرد، تیم دوم 153 گل زد و تیم سوم 143 گل به ثمر رساند تا بررسی آمار و ارقام حکایت از اقتدار شاگردان جواد شهره‌غلامی در تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم برای فتح جام قهرمانی نخستین لیگ ملی بسکتبال با ویلچر ایران داشته باشد.


نتایج بازی‌های گروه دوم:

هیأت هرمزگان 50 – پگاه فارس 44

نامی‌نو اصفهان 69 – هیأت بم 64

هیأت هرمزگان 43 – نام‌نو اصفهان 61

هیأت بم 46 – پگاه فارس 61

پگاه فارس 48 – نامی‌نو اصفهان 47

هیأت بم 49 – هیأت هرمزگان 50

 
جدول رده‌بندی گروه دوم:

1- نامی‌نو اصفهان با 5 امتیاز

2- پگاه فارس با 5 امتیاز

3- هیأت هرمزگان با 5 امتیاز

4- هیأت بم با 3 امتیاز

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdch-vnq.23nixdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما