پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : 72050
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
مدیرعامل سازمان بهسازی اطراف حرم مطهر:

مداخلات در بافت شهری بدون محرک اجتماعی و اقتصادی محکوم به شکست است

قم نيوز : مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان اینکه هر پروژه مداخله شهری اگر محرک‌های اجتماعی و اقتصادی نداشته باشد محکوم به شکست است، گفت: در بحث اجتماعی باید هویت‌های گذشته را احیا کرده و روند افزایش مهاجرین به بافت را کاهش دهیم.
مداخلات در بافت شهری بدون محرک اجتماعی و اقتصادی محکوم به شکست است
مداخلات در بافت شهری بدون محرک اجتماعی و اقتصادی محکوم به شکست است
به گزارش قم نیوز علیرضا خاکی پیش از ظهر امروز در پنل تخصصی برنامه‌ریزی یک شهر، نیاز به خدمات اجتماعی هشتمین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار، عمران و بازآفرینی شهری و دومین کنفرانس تخصصی مهندسی پل که در سالن‌ همایش‌ رضوان شهرداری قم برگزار شد، با بیان اینکه از حدود 2.5 سال قبل که در دستور کار سازمان بهسازی اطراف حرم مطهر بحث بازآفرینی شهری قرار گرفت برنامه‌های گسترده‌ای را اجرایی کردیم، اظهار کرد: سه نوع مداخله‌ای که در شورای عالی معماری و شهرسازی تعریف شده در حوزه بهسازی، نوسازی و بازسازی در دستور کار شهرداری قم است.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه بهسازی تلاش بر این است که کمترین مداخله صورت بگیرد، گفت: اما در نوسازی و بازسازی سطح مداخلات بسیار بیشتر می‌شود.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) وجود حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران، مراکز حوزوی و دانشگاهی و بیوت مراجع و مکان‌های متعدد تاریخی را از جمله ظرفیت‌ها قم دانست و افزود: همچنین قم سالیانه بیش از 20 میلیون زائر دارد که می‌تواند قابلیتی بسیار ارزنده برای کار در حوزه گردشگری باشد.

وی با بیان اینکه در سال‌های منتهی به انقلاب و پس از آن حرم مطهر محور توسعه شهر شده است، افزود: به همین خاطر توسعه شهر از حالت قبل خود که با محوریت قمرود بود خارج شد و شکل دایره‌ای حول حرم مطهر گرفت.

خاکی با اشاره به تعریف محور تاریخی فرهنگی قم با الگوی بهسازی تصریح کرد: به دنبال محوری بودیم که به لحاظ اجتماعی اقتصادی و فرهنگی در بافت تاثیرگذار بوده و گونه‌های مختلف تاریخی را با محوریتی حرم مطهر شناسایی کرده و در بر بگیرد.

وی با بیان اینکه هر پروژه مداخله اگر محرک‌های اجتماعی و اقتصادی نداشته باشد محکوم به شکست است، افزود: در بحث اجتماعی باید هویت‌های گذشته را احیا کرده و روند افزایش مهاجرین به بافت را کاهش دهیم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdzz05.yt0xk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما