پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 72051
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
عضو هیات علمی دانشگاه قم مطرح کرد

غفلت از بافت‌های تاریخی در طرح‌های تفصیلی شهرها

قم نيوز : عضو هیات علمی دانشگاه قم با بیان اینکه در طرح‌های تفصیلی از بافت‌های تاریخی غفلت شده است، گفت: یکی از اقداماتی که در زمینه حفظ بافت تاریخی صورت گرفت جلوگیری از تعریض معابر بافت فرسوده و کاهش تراکم‌ها بود.
غفلت از بافت‌های تاریخی در طرح‌های تفصیلی شهرها
غفلت از بافت‌های تاریخی در طرح‌های تفصیلی شهرها
به گزارش قم نیوز مصطفی سعادت‌طلب پیش از ظهر امروز در پنل تخصصی برنامه‌ریزی یک شهر، نیاز به خدمات اجتماعی هشتمین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار، عمران و بازآفرینی شهری و دومین کنفرانس تخصصی مهندسی پل که در سالن‌ همایش‌ رضوان شهرداری قم برگزار شد، با بیان اینکه در طرح‌های تفصیلی از بافت‌های تاریخی غفلت شده است، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در زمینه حفظ بافت تاریخی صورت گرفت جلوگیری از تعریض معابر بافت فرسوده و کاهش تراکم‌ها بود.

وی بیان کرد: ما برای حراست از نگین با ارزش تاریخ شهر قم باید به آفرینش برگردیم که تنها راه آن هنر است؛ ما باید چراغ‌هایی که با لودر خاموش کردیم تک‌تک روشن کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه قم با اشاره به طرح‌های بازآفرینی شهر قم تصریح کرد: یکی از نمونه‌های برجسته بازآفرینی در شهر قم خانه علامه در یکی از بهترین نقاط شهر است که مالک آن سال‌ها دنبال تخریب آن و ساخت و ساز بود اما سال گذشته تصمیم گرفت این خانه را حفظ و احیا کرده و مجددا مورد استفاده قرار دهد.

وی با بیان اینکه بسیاری از شهروندان قمی این ظرفیت را دارند که خانه‌های تاریخی خود را حفظ و احیا کنند، گفت: این خانه‌ها می‌توانند در مسیر کامل‌کردن سبد توریست مذهبی در شهر قم قرار گیرند و ظرفیت گردشگری تاریخی قم را نیز بالا ببرند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcez78f.jh8wni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما