پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۷
کد مطلب : 72063
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

آیت‌الله حسینی بوشهری: دانشجویان در دروان تحصیل برای ورود به بازار کار آماده شوند

قم نيوز : امام جمعه قم گفت: دانشجویان بعد از گذراندن مراحل درسی و علمی در دانشگاه باید با مهارت و علومی که آموخته‌اند بتوانند به راحتی وارد عرصه اشتغال شوند و نباید با بیکاری رو به رو شوند.
دانشجویان در دروان تحصیل برای ورود به بازار کار آماده شوند
دانشجویان در دروان تحصیل برای ورود به بازار کار آماده شوند
آیت‌الله حسینی بوشهری:
دانشجویان در دروان تحصیل برای ورود به بازار کار آماده شوند/ درخشش دانشجویان ایرانی در عرصه جهانی حیرت‌انگیز است

امام جمعه قم گفت: دانشجویان بعد از گذراندن مراحل درسی و علمی در دانشگاه باید با مهارت و علومی که آموخته‌اند بتوانند به راحتی وارد عرصه اشتغال شوند و نباید با بیکاری رو به رو شوند.

به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار صمیمانه با اساتید و دانشجویان نمونه مرکز علمی کاربردی شهرداری قم که به منظور تجلیل از ‌آنان، در سالن جلسات جامعه مدرسین قم برگزار شد با بیان اینکه از روز دانشجو مدتی زیادی نگذشته و هنوز حال و هوای روز دانشجو برقرار است، اظهار کرد: هر روز، روز علم‌آموزی و روز دانشجویان است، علم اندوزی مکان و زمان نمی‌شناسد و همه زمان‌ها و مکان‌ها به دانش‌اندوزی اختصاص دارد.

وی افزود: شرایط ورود دانش‌آموزان به دانشگاه در کشورهای مختلف چندان دشوار نیست و در ایران نیز طی سال های اخیر اقدامات خوبی در راستای آسان‌تر شدن ورود دانش‌آموزان به دانشگاه‌ها صورت گرفته است تا راه ورود به دانشگاه تنها در کنکور خلاصه نشود.

امام جمعه قم اضافه کرد: دانشجویان برای ورود به عرصه دانشگاهی تا زمان ورود به عرصه اشتغال چند برهه حساس را پشت سر می‌گذارند که از مهمترین آن پشت سر گذاشتن کنکور و راهیابی به دانشگاه و پس از تحصیل نیز یافتن شغل مناسب و ورود به عرصه اشتغال است.

آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه داد: با وجود تمام شرایط سختگیرانه‌ای که دشمنان علیه ایران اتخاذ کرده‌اند دانشجویان ایران بسیار مؤثر و چشمگیر در عرصه علمی در سطح بین‌الملل ظاهر شده‌اند.

وی عنوان کرد: در بسیاری از موارد، ربودن گوی سبقت علمی توسط دانشجویان ایران حیرت جهانیان را برانگیخته است چرا که با وجود شرایط کنونی علیه ایران انتظار چنین پیشرفتی ندارند.

امام جمعه قم افزود: در کنار علم و مهارت، تعهد، مسؤولیت پذیری، بااخلاقی و دارا بودن رفتار نیکو از لازمه‌های صعود در زمینه‌های علمی است.

‌آیت‌الله حسینی بوشهری بیان کرد: دانشجویان بعد از گذراندن مراحل درسی و علمی در دانشگاه باید با مهارت و علومی که آموخته‌اند بتوانند به راحتی وارد عرصه اشتغال شوند و نباید با بیکاری رو به رو شوند.

وی تصریح کرد: اگر توقعات برای به دست آوردن مقام‌های بالای شغلی کاهش یابد و هدف از علم آموزی خدمت‌رسانی به جامعه و انجام کار مفید باشد مقداری از حجم مشکلات اشتغال در جامعه کم می‌شود و ضریب پیشرفت کشور بیشتر می‌شود.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: اسلام تأکیدات فراوانی پیرامون علم و علم‌اندوزی و در مقام تکریم علم‌اندوزان دارد، مسؤولان علمی دانشگاه‌ها و دانشجویان با سربلندی راه خود در مسیر علم‌اندوزی را ادامه دهند چرا که این مسیر ارزشمند است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchxvnq.23ni-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما