کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طی سال تحصیلی جاری صورت گرفت

تحصیل 4 هزار دانشجو در 18 مرکز جامع علمی کاربردی قم

پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم , 22 آذر 1397 ساعت 22:11

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی قم گفت: در قم 18 مرکز جامع علمی کاربردی وجود دارد که حدود 4 هزار نفر در این مراکز مشغول تحصیل هستند.


به گزارش قم نیوز محمدحسن نادری در دیدار صمیمانه اساتید و دانشجویان نمونه مرکز علمی کاربردی شهرداری قم با امام جمعه این شهر که به منظور تجلیل از ‌آنان، در سالن جلسات جامعه مدرسین قم برگزار شد اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی بیش از 900 مرکز فعال در سطح کشور دارد که در مهر ماه سال جاری 500 مرکز از این مراکز پذیرش دانشجو داشته‌اند.

وی با بیان اینکه 400 هزار دانشجو در مراکز جامع علمی کاربردی سراسر کشور در حال تحصیل هستند گفت: دانشجویان دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی حدود 10 درصد جمعیت کل دانشجویان کشور را تشکیل می‌دهند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی قم اضافه کرد: در قم 18 مرکز جامع علمی کاربردی وجود دارد که حدود 4 هزار نفر در این مراکز مشغول تحصیل هستند.

نادری عنوان کرد: در مراکز جامع علمی کاربردی علاوه بر برنامه‌های درسی، برنامه‌های عملی نیز برای دانشجویان تبیین شده است که طی دوره‌های کارآموزی و کارورزی فرامی‌گیرند و بر این اساس توانایی آنان برای توسعه کسب و کار بالا می‌رود.

وی افزود: با گذراندن دوره کاردانی، دانشجویان مراکز جامع علمی کاربردی آماده ورود به عرصه کار می‌شوند؛ تعداد محدودی از دانشجویان نیز در گروه‌های کارشناسی ارشد ادامه تحصیل می‌دهند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی قم بیان کرد: ارتباط دانشگاه جامع علمی کاربردی قم با مراکز مهارت‌آموزی سایر دستگاه‌ها با هدف افزایش سطح مهارت‌آموزی دانشجویان صورت گرفته است.

نادری از تأسیس کلینیک مشاوره شغلی و کارآفرینی به منظور ارائه خدمات مشاوره‌ای شغلی به دانشجویان به صورت رایگان و سایر متقاضیان خبر داد و گفت: در اردوهای جهادی ضمن حضور دانشجویان مراکز جامع علمی کاربردی در مناطق محروم و روستایی، به روستاییانی که نیاز به مشاوره شغلی دارند نیز در قالب این طرح خدمات مشاوره ای ارائه می‌شود و این طرح همچنان ادامه دارد.

وی اذعان کرد: جوانان باید بدانند که مسیر شغل‌یابی تنها دانشگاه نیست و فراگیری مهارت‌های شغلی می‌تواند در فراهم کردن زمینه اشتغال فردی و حتی اشتغالزایی برای دیگران مؤثر باشد

انتهای پیام / 137


کد مطلب: 72064

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/72064/تحصیل-4-هزار-دانشجو-18-مرکز-جامع-علمی-کاربردی-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir