پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۷
کد مطلب : 72066
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
کارشناس معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی خبر داد

گردآوری 24 هزار سند تاریخی در پایگاه اسناد تصویری دیجیتالی وزارت راه و شهرسازی

قم نيوز : کارشناس معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرازی از گردآوری 24 هزار سند تاریخی در پایگاه اسناد تصویری دیجیتالی وزارت راه و شهرسازی خبر داد.
گردآوری 24 هزار سند تاریخی در پایگاه اسناد تصویری دیجیتالی وزارت راه و شهرسازی
گردآوری 24 هزار سند تاریخی در پایگاه اسناد تصویری دیجیتالی وزارت راه و شهرسازی
به گزارش قم نیوز مهدی امیدی عصر دیروز در پنل تخصصی هشتمین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار، عمران و بازآفرینی شهری و دومین کنفرانس تخصصی مهندسی پل که در سالن‌ همایش‌های بین‌المللی شهرداری قم برگزار شد، راه‌اندازی پایگاه اسناد تصویری دیجیتالی اظهار کرد: این پایگاه حدود 24 هزار سند تاریخی شامل عکس، نقاشی، کتاب، فیلم و... را در خود جای داده است.

وی با بیان اینکه دستیابی به برخی اسناد تاریخی برای تحلیل‌ها خصوصا برای رشته‌های معماری و شهرسازی سخت بود گفت: یکی از کارهای جدی در این سال‌ها جمع‌آوری این اسناد در قالب یک پایگاه بود تا در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

کارشناس معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی گردآوری کتاب‌های تاریخی و تصاویر چشم‌اندازها و... را جزو ویژگی‌های این پایگاه دانست و گفت: نزدیک به هزار و 500 دقیقه فیلم تاریخی در این پایگاه بارگذاری شده است.

وی با اشاره به مراحل تدوین و جمع‌آوری پایگاه اسناد تصویری دیجیتالی افزود: در حال حاضر دو کتابچه از این پایگاه منتشر شده و در پی این هستیم که این پایگاه را بر روی وبسایت وزارت راه و شهرسازی بارگذاری کنیم.

امیدی 8 هزار عکس تاریخی با پدیدآورنده معلوم، 5 هزار عکس با پدیدآورنده نامعلوم، 500 جلد کتاب تاریخی درباره ایران و خاورمیانه، بیش از 2 هزار نقشه از آسیا، خاورمیانه، ایران و... را جزو اسناد این پایگاه دانست و افزود: پایگاه در حال حاضر در پایگاه معاونت معماری و شهرسازی به صورت محلی بارگذاری شده و امیدواریم بتوانیم آن را بر روی پورتال وزارت راه و شهرسازی بارگذاری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تیمی هم در خصوص ارتباط این اسناد با یکدیگر کار می‌کنند که برای علاقمندان بسیار جالب است.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcaiwn0.49nui15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما