جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب : 72071
منبع : خبرگزاری فارس

امام جمعه قم: نباید برخی از مظاهر آزاردهنده در مفاسد اجتماعی در قم مشاهده شود

قم نيوز : آیت الله اعرافی گفت: نباید برخی از مظاهر آزاردهنده در مفاسد اجتماعی در ایران اسلامی و قم مشاهده شود و وظیفه ما در این زمینه سنگین است.
آیت الله اعرافی گفت: نباید برخی از مظاهر آزاردهنده در مفاسد اجتماعی در ایران اسلامی و قم مشاهده شود و وظیفه ما در این زمینه سنگین است.
آیت الله اعرافی گفت: نباید برخی از مظاهر آزاردهنده در مفاسد اجتماعی در ایران اسلامی و قم مشاهده شود و وظیفه ما در این زمینه سنگین است.
به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با بیان اینکه نامه 31 نهج البلاغه یک منشور تربیتی است، بیان کرد: نمازگزاران را به انس با نهج البلاغه به عنوان یک کتاب انسان ساز و توجه به نامه سی و یکم که درباره مسائل تربیتی است دعوت می‌کنم.

وی با بیان اینکه نقش تربیتی پدران و مادران بسیار مهم و راهبردی است، بیان کرد: در سیره ائمه اطهار بر این نقش مهم تاکید شده است.

امام جمعه قم با تبریک میلاد امام حسن عسکری اظهار کرد: برای ما در شهر قم علاوه بر مسجد جمکران و قبر نورانی حضرت فاطمه معصومه(س) نشان و یادگاری از این امام عظیم الشان داریم و آن مسجدی است که طبق نقل به فرمان ایشان بهاحمدبن اسحاق قمی بنا شده است.

وی وفات حضرت معصومه(س) را تسلیت گفت و افزود: شهر قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی و پایگاه معارف الهی از نظر فرهنگی نیازمند اهتمام بیشتری است ومسؤولان و همه کسانی که دست اندرکار مسائل فرهنگی باید توجه بیشتری داشته باشند.

اعرافی خاطرنشان کرد: نباید برخی از مظاهر آزاردهنده در مفاسد اجتماعی در ایران اسلامی و قم مشاهده شود و وظیفه ما در این زمینه سنگین است.

وی با اشاره به هفته وحدت حوزه و دانشگاه و گرامیداشت یاد و نام شهید مفتح خاطرنشان کرد: همگرایی و تعامل حوزه و دانشگاه و ارتباط و وحدت این دو نهاد ضرورت حرکت در مسیر آرمان‌های الهی است و امام راحل از ابتدا نسبت به این وحدت تاکید داشتند. این همکاری و وحدت دستاوردهای خوبی داشته البته با برخی از خلأها نیز روبه‌رو هستیم.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه حوزه علمیه برای هرگونه همکاری و همگرایی با قشر جوان دانشگاهی آماده است، افزود: افتخار می‌کنیم که در این مسیر قدم برداریم؛ حوزه علمیه قم از آغاز در کنار دانشگاه و دانشجویان بوده است و امروز محورهای زیادی داریم که باید با همکاری حوزه و دانشگاه در مسیر خدمت به ملت گام برداشته شود.

وی با گرامیداشت هفته پژوهش خاطرنشان کرد: در سیاست‌های اعلام شده در حوزه پژوهش تاکید شده است که باید به 4 درصد تولید ناخالص ملی در قلمرو پژوهش دست یابیم که با این هدف فاصله داریم. رشد علمی ما باید افزایش یابد و شاخص‌های تولید علمی نباید متوقف شده و با سرعت باید به پیش رود.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: حوزه علمیه نیز باید در این مسیر گام‌های بلندتری بردارد و هفته آینده در مصلای قدس نیز نمایشگاه آثار پژوهشی 60 مرکز تحقیقاتی و پژوهشی حوزه برپا شده و 4 هزار اثر علمی در قلمرو علوم انسانی با نگاه اسلامی عرضه خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اوضاع کشور فرانسه اشاره کرد و افزود: امروز به غربی‌ها می‌گوییم ستم‌های چندقرن به مظلومان عالم گریبان شما را می‌گیرد و اینها نخستین نشانه‌های قیام ملت‌ها است.

اعرافی با اشاره به اینکه اشکالات بنیادی در رویکردهای تمدنی و سیاسی غرب وجود دارد، یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران آماده است که اشکالات بنیادین غرب را به آنها اعلام کند؛ بیایید حقایق را بشنوید و بدانید مسیری که طی می‌کنید اشتباه است.

وی با بیان اینکه غربی‌ها در مسئله حقوق بشر در کشورهای اسلامی از جمله یمن و بحرین روی جلادان تاریخ را سفید کردند، خاطرنشان کرد: لااقل با ملت‌های خود نرم باشید و حقوق بشر را در کشورهای خود رعایت کنید.
امام جمعه قم با اشاره به اینکه قطعنامه سنای آمریکا اعتراف به 4 سال بمباران و ظلم علیه مردم مظلوم یمن است، گفت: امروز ترامپ گفته است که این سخن را قبول ندارد.

وی تصریح کرد: در قطعنامه دیگر ولیعهد عربستان را صادر کننده قتل خاشقچی معرفی کردید و این مسائل به خود شما باز می‌گردد.
وی گفت: در عراق، یمن، بحرین، سوریه، افغانستان و... حامی ظالمان بوده و گاهی که در می‌مانید اعتراف می‌کنید؛ اینها اقداماتی نفاق آلود و دیرهنگام است.

اعرافی با بیان اینکه مسؤولان ما بدانند که نباید به این جانیان دل ببندند، گفت: آنها تحریم ظالمانه را بر ایران حاکم کردند ولی به فضل خدا ملت ایران و ملت‌های مظلوم عالم بر این دشمنان بشریت حاکم و غالب خواهند شد.

انتهای پیام / ۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcgqz9u.ak9xu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما