شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۱
کد مطلب : 72072
منبع : خبرگزاری فارس
حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور مطرح کرد

نکات مثبت و منفی قانون منبع به کارگیری بازنشستگان

قم نيوز : نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون منع به کارگیری بازنشستگان و نقد حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی به برخی قیدهای آن گفت: متاسفانه گاهی اوقات در برخی از مسائل صفر و صدی عمل می‌شود که البته معلول فضای اجتماعی است. 
نکات مثبت و منفی قانون منبع به کارگیری بازنشستگان
نکات مثبت و منفی قانون منبع به کارگیری بازنشستگان
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری که در برنامه گفت وگوی ۲۱ رادیو معارف روند طرح و بررسی قانون منع به کارگیری بازنشستگان را روندی خوب و منطقی دانست و افزود: از یک‌سو بیکاری آزاردهنده میلیون‌ها جوان، وجدان بسیاری از مردم از جمله نمایندگان مجلس را تحت تأثیر قرار می‌داد و از سوی دیگر رسوب بازنشستگان در ادارات و نیز نظرهای غیر منطقی و کارشناسی نشده برای ماندن افراد در مسؤولیت‌هایشان یکی از مهم‌ترین موانع اشتغال جوانان بود که باید حل می شد.

وی افزود: نمایندگان مجلس وارد کار شدند و قانون خوبی تصویب کردند که تجلیل رهبر انقلاب را هم به دنبال داشت اما عیب این قانون، قیدهای مشکل ساز آن بود که البته این استثنائات را خود نمایندگان باید در قانون لحاظ می‌کردند.

نماینده مردم قم در مجلس در ادامه گفت: وقتی یک بلوار احداث می شود، اگر شهرداری تقاطع‌ها و دور برگردان‌های لازم را در بلوار در نظر نگیرد، زمینه تخلف فراهم می‌شود.

ذوالنوری افزود: قانون نیز، همین طور است و در جایی که منافع ملی آسیب می‌بیند، باید استثناء لحاظ شود تا خلاف قاعده‌ای رخ ندهد و البته مجلس هم به دنبال این است که قانون اصلاح کند.

وی در واکنش به انتخاب یک استاندار بازنشسته به جای رئیس فعال و بازنشسته نشده یک سازمان گفت: این از همان کارهایی است که باعث می شود قانون‌گذار تحت تاثیر همین اقدامات، شرایط سختی اعمال کند.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: درباره استجازه‌هایی که از رهبر انقلاب صورت گرفته است، به غیر از یک مورد که ایشان با «مصداق» اذن داده‌اند، موارد دیگر مأذون ایشان نبوده است.

ذوالنوری تصریح کرد: دیوان محاسبات و سایر دستگاه‌ها پیگیر این موضوع هستند و رسما هم اعلام شده است که به جز آن یک نفر که از رهبر انقلاب اجازه دارد، بقیه موارد تخلف است و با کسانی که بدون اجازه، فعالیت خود را ادامه می‌دهند، برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdchivnq.23niqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما