شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب : 72091
منبع : خبرگزاری فارس
سرپرست استانداری قم مطرح کرد

صادرات 128 میلیون دلاری کالا از استان قم به خارج از کشور

قم نيوز : سرپرست استانداری قم گفت: 128 میلیون دلار صادرات کالا از استان قم از ابتدای سال جاری داشتیم در حالی که این رقم سال گذشته 114 میلیون دلار بود.
صادرات 128 میلیون دلاری کالا از استان قم به خارج از کشور
صادرات 128 میلیون دلاری کالا از استان قم به خارج از کشور
به گزارش قم نیوز سید محمد رضا هاشمی ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به شعار سال 1397 اظهار کرد: امسال سال حمایت از کالای ایرانی است و باید به دنبال مردمی کردن شعار سال باشیم، رسانه‌ها و بخش‌های آموزشی باید در زمینه اطلاع رسانی و آموزش به مردم در این زمینه کار کنند تا بتوانیم از ظرفیت مردم برای مبارزه با دشمن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: 128 میلیون دلار صادرات از استان قم از ابتدای سال جاری صورت گرفته و در سال گذشته این رقم 114 میلیون دلار بود و شاهد رشد صادرات استان در سال جاری هستیم.

سرپرست استانداری قم افزود: 57 درصد اولویت مردم کشور خرید کالای ایرانی و اولویت 34 درصد دیگر از مردم خرید کالای خارجی است و با فرهنگ سازی می‌توان تمایل مردم به خرید کالای ایرانی را بیشتر کرد.

هاشمی با اشاره به جلسات کارگروه اشتغال استان قم اظهار کرد: این جلسات باید هر دو هفته یک بار برگزار شده و سند توسعه اشغال و سرمایه گذاری سال 98 پیش از پایان سال تدوین شود.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در استان قم، دوره طلایی برای ایجاد اشتغال در روستاهای استان به وجود آورد.

سرپرست استانداری قم افزود: باید بازدیدهای میدانی از واحدهای تولیدی استان صورت بگیرد تا جلوی تعطیلی واحدهای تولیدی در قم را بگیریم، هدف نخست ما تثبیت اشتغال در واحدهای تولیدی استان است.

هاشمی با اشاره به وضعیت بخش گردشگری استان قم خاطرنشان کرد: 23 سرمایه گذار برای احداث واحدهای گردشگری در استان مشخص‌ شده اند و در جلسه با حضور مدیران دستگاه‌های مختلف و بانک‌های استان در خصوص پرداخت تسهیلات به طرح‌های گردشگری قم تصمیم گیری نهایی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcizuay.t1ar32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما