شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 72095
منبع : خبرگزاری فارس

حجت‌الاسلام ذوالنور: دولت پیمانکاران را ملزم به استفاده از کالای ایرانی کند

قم نيوز : نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت خودش باید در زمینه استفاده از کالای ایرانی پیشگام باشد و در قراردادها پیمانکاران را ملزم به استفاده از کالای داخلی کند.
دولت پیمانکاران را ملزم به استفاده از کالای ایرانی کند
دولت پیمانکاران را ملزم به استفاده از کالای ایرانی کند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به ویژگی‌های محیط تولیدی اظهار کرد: چنین محیطی یک محیطی راهبردی، متغیر و رقابت خیز است و در محیط تولید مساله کیفیت اهمیت زیادی دارد و کالای با کیفیت مشتری‌های خاص خودش را دارد.

وی ادامه داد: سرعت در محیط تولید حرف نخست را می‌زند و در این زمینه کالای داخلی مزیت رقابتی نسبت به کالای خارجی دارد، یک مشکل دیگر در زمینه کالای داخلی، بحث قیمت تولید شده کالا است که گاهی گران تر از کالای خارجی است، البته کشورمان به لحاظ هزینه نیروی انسانی ارزان است، اما عوامل مختلف دیگر موجب افزایش قیمت کالای داخلی می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: بیمه تامین اجتماعی، انواع مالیات و هزینه تسهیلات سرمایه در گردش از جمله عوامل افزایش قیمت تولید کالای داخلی است و این مسائل خارج از اختیار تولیدکنندگان است. بسیاری از عوامل افزایش قیمت تمام شده کالای ایرانی عوامل داخلی است و باید در سیاست‌گذاری‌ها تجدیدنظر صورت بگیرد.

ذوالنور بیشتر قراردادهای عمرانی کشور را دولتی دانست و تریح کرد: گاهی در چنین قراردادهایی شاهد تحمیل کالاهای خارجی به پیمانکاران هستیم، دولت خودش باید در زمینه استفاده از کالای ایرانی پیشگام باشد و در قراردادها پیمانکاران را ملزم به استفاده از کالای داخلی و نه کالای خارجی کند.

وی خاطرنشان کرد: باید برای تولید کالای داخلی در کشور مشوق‌های اضافی ایجاد شود، اما شاهد رها شدن بازار هستیم که به تولیدکنندگان ضربه می‌زند، وضع تعرفه‌ها ابزاری در دست دولت برای تنظیم بازار است، با ارز 4200 تومانی شاهد وارد اجناسی به کشور بودیم که تولید مشابه داخل داشت.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccpxqm.2bqio8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما