شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۶
کد مطلب : 72101
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرشعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در قم خبر داد

پرداخت 371 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به جوانان قمی

قم نيوز : مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران دراستان قم از پرداخت 371 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به جوانان استان قم خبر داد.
پرداخت 371 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به جوانان قمی
پرداخت 371 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به جوانان قمی
به گزارش قم نیوز سید حسین دامادی به مناسبت فرارسیدن یازدهمین سالروز تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهار کرد: بانک قرص الحسنه مهر ایران در راستای اشاعه فرهنگ قرض الحسنه و با هدف کمک به برقراری عدالت اقتصادی و حمایت از اقشار ضعیف و کمتر برخوردار جامعه شکل گرفته است.

وی با تاکید براینکه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در راستای کمک به نیازمندان و رفع دغدغه‌های مالی آنها بوده است، افزود: در حال حاضر این بانک دارای 527 شعبه فعال در 308 شهر کشور است و از بدو تأسیس تاکنون توانسته 3 میلیون و 937 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش 302 هزار و 264 میلیارد ریال در کل کشور پرداخت کند که سهم استان قم در این زمینه، 114 هزار و 698 فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش 7 هزار و 340 میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: از کل تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده از سوی این بانک در استان قم، مبلغ 371 میلیارد ریال آن تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به جوانان بوده است. همچنین در زمینه کارآفرینی و رونق اشتغال هم این بانک در سطح استان قم عملکرد مناسبی از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه داشته است.

 

تشریح طرح‌های جدید تسهیلاتی

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان قم با اشاره به اجرای طرح‌های جدید تسهیلاتی در این بانک بیان کرد: طرح تسهیلاتی «مهر زرین» در راستای سیاست‌های اعتباری بانک و با هدف رفع نیازهای ضروری آحاد جامعه از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه طراحی واجرا شده است.

دامادی با بیان اینکه مبلغ تسهیلات قرض الحسنه در طرح‌های مذکور برای هر فرد تا 40 میلیون تومان است که 20 میلیون تومان آن از محل منابع داخلی بانک و 20 میلیون تومان دیگر از محل سرفصل بانکداری اجتماعی پرداخت می‌شود، افزود: مدت بازپرداخت اقساط این طرح 24 ماهه و 36 ماهه بوده و نرخ کارمزد این تسهیلات نیز 4 درصد است.

وی با اشاره به اینکه طرح همیاران مهر بهترین صدقه جاریه است و نیازهای اساسی نیازمندان را برطرف می‌کند و از ریخت و پاش‌ها و تشریفات بی مورد در زندگی‌های شخصی جلوگیری می‌کند، افزود: طرح «همیاران مهر» یکی دیگر از طرح‌های تسهیلاتی بانک قرض الحسنه مهر ایران در حوزه مسؤولیت‌های اجتماعی است که با هدف ایجاد یک چرخه دائمی از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغال آفرینی برای جوانان، زندانیان آزاد شده، زنان سرپرست خانوار و همچنین درمان بیماران نیازمند، با کمک‌های هموطنان نوع دوست و نیکوکار طراحی شده است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان قم افتتاح حساب آنلاین (افتتاح حساب غیرحضوری)، پرداخت تسهیلات آنلاین (تشکیل پرونده وام به‌صورت غیر حضوری)، عدم اخذ سفته از متقاضیان تسهیلات، عدم اخذ فتوکپی شناسنامه و کارت ملی از هموطنان برای افتتاح حساب و ... را از جمله اقدامات ویژه و مفید بانک قرض الحسنه مهر ایران برشمرد.

دامادی با اشاره به اینکه باید بزرگان و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی و نیکوکاران به مساله مهم فرهنگ سازی قرض الحسنه در سطح جامعه اهمیت ویژه‌ای بدهند، گفت: بدون شک بانک قرض الحسنه مهر ایران بر اصالت و تقویت فرهنگ غنی و اسلامی قرض الحسنه تاکید دارد و مانند برخی از بانک‌ها و موسسات مالی نیست که با مانورهای تبلیغاتی گوناگون صرفا به فکر سوداگری و ایجاد فرایندهای دریافت و پرداخت بهره‌های بانکی باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdca66n0.49nuw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما