چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب : 72105
منبع : خبرگزاری فارس
در جلسه شورای ترافیک قم مطرح شد

از اشباع شدن ظرفیت اتوبان تا چاره اندیشی برای جیب رانندگان تاکسی

قم نيوز : رئیس شورای اسلامی شهر قم در جلسه شورای ترافیکی قم که برگزار شد گفت: با احداث مسیرهای ریلی، بخشی از جمعیت جاده‌ای به سمت شبکه‌های ریلی هدایت شده و در نتیجه از حجم حوادث جاده‌ای کاسته می‌شود.
از اشباع شدن ظرفیت اتوبان تا چاره اندیشی برای جیب رانندگان تاکسی
از اشباع شدن ظرفیت اتوبان تا چاره اندیشی برای جیب رانندگان تاکسی
به گزارش قم نیوز جلسه شورای ترافیک استان قم سه شنبه شب با حضور مسؤولان استانی در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد.

عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم در این جلسه عنوان کرد: شهرداری قم نصب نیوجرسی در مسیرهای معین شده را در دستور کار دارد و بودجه این پروژه نیز تعیین شده است.

وی با اشاره به حجم بالای تصادفات رخ‌داده در محور کمربندی اراک نسبت به کمربندی‌های مشابه دیگر در کشور گفت: حجم بالای سوانح ترافیکی در محور کمربندی اراک، این محور را به یکی از پرخطرترین نقاط کشور تبدیل کرده است.

 

*ضرورت احداث شبکه ریلی در سراسر محورهای ترافیکی منتهی به قم

رئیس شورای اسلامی شهر قم در ادامه ضمن ابراز نارضایتی از وجود موانع حقوقی در مسیر ساماندهی کمربندی امام علی(ع) گفت: به دلیل اینکه کمربندی امام علی(ع) از داخل شهر می‌گذرد سبب پیدایش تداخل در حوزه فعالیتی راهداری و شهرداری شده است.

محسن صابری مقدم، مشاور استاندار در امور عمرانی نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: آزادراه قم_تهران از نظر حجم تردد اشباع است و سالانه 25 میلیون خودرو از این مسیر تردد می‌کند.

وی با اشاره به تأثیر احداث شبکه ریلی در کاهش جمعیت جاده‌ای گفت: با احداث مسیرهای ریلی، بخشی از جمعیت جاده‌ای به سمت شبکه‌های ریلی هدایت شده و در نتیجه از حجم حوادث جاده‌ای کاسته می‌شود.

مشاور استاندار در امور عمرانی اضافه کرد: تردد مینی‌بوس‌ها در مسیر قم -سلفچگان و قم -اراک عامل ایجاد حوادث ترافیکی در این محورها هستند، اگر شبکه ریلی در این مسیرها احداث شود حجم حوادث ترافیکی به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد.  

وحید مقدم دبیر خانه شورای ترافیک قم در ادامه این جلسه بیان کرد: آمار تصادفات که توسط مسؤولان استان به دست می‌آید باید در اختیار شورای ترافیک و حمل و نقل استان قرار گیرد تا جزئیات و علل تصادفات مورد بررسی قرار گیرد و برای رفع عوامل حادثه‌خیز برنامه‌ریزی و اقدام شود.

وی از تدوین طرح جامع حمل بار برای نخستین بار در قم خبر داد و گفت: این طرح با هماهنگی شهرداری قم طراحی شده است و در صورتی که در قم به تصویب نهایی برسد برای اجرایی شدن باید در شورای عالی ترافیک کشور نیز به تصویب برسد.

 

*هوای جیب تاکسی‌داران را هم داشته باشید

سید امیر عباس صفوی، سرپرست اداره کل حمل‌ونقل و امور ترافیک شهرداری قم نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: به منظور تشکیل پایگاه اطلاعاتی در راستای تکمیل طرح جامع حمل و نقل استانی، کل پاتوق‌های باری شهری و همچنین میزان تردد خودروها در مسیرهای مختلف درون‌شهری و اطراف شهر مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: مدل تفکیک وسایل نقلیه، توزیع سفرها، مکان‌یابی پایانه‌های حمل بار و در نهایت ارائه راهکارها و دستاوردهای بررسی هر مسئله از جمله اقدامات صورت گرفته در قالب طرح جامع حمل و نقل بوده است.

مرتضی عزتی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم در ادامه این جلسه اذعان کرد: ایجاد محدودیت ترافیکی توسط شهرداری در مسیر خیابان آذر بسیاری از تاکسی داران را با مشکل مواجه می‌کند.

وی با اشاره به افزایش قیمت قطعات خودرو و هزینه‌های زندگی عنوان کرد: بسته شدن خیابان آذر بر تاکسی‌های گردشی سبب کاهش درآمد آنان می‌شود چرا که مجبور می‌شوند مقداری از مسیر را بدون مسافر طی کنند. برای اینکه این مسئله سبب ایجاد تنش بین قشر 2800 نفری تاکسی‌داران قمی نشود باید تمام مسؤولان همکاری کنند تا اجرای این طرح از نظر مالی به تاکسی‌داران ضربه‌ای وارد نسازد.

عباس ذاکریان، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: ترافیک شهری یکی از عمده مشکلاتی است که مردم قم را آزار می‌دهد.

وی افزود: بیشترین تداخل بین عابر، موتورسیکلت و خودروها متوجه خیابان‌های منتهی به حرم بود و شهر در انتظار طرحی برای آرام‌سازی این شرایط بود که با بسته شدن راه‌های تردد خودروها و احداث پیاده‌رو‌ها در اطراف حرم جو آرام شد و اکنون شاهد محیط  آرام در مسیرهای اطراف حرم هستیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از اعمال محدودیت برای اتوبوس‌ها و تاکسی‌های گردشی در برخی از مسیرهای شهری که متحمل ترافیک شدید است خبر داد و گفت: در صدد اجرای هر چه سریعتر این طرح‌های ترافیکی در سطح شهر هستیم تا میزان فشار ترافیکی بر هسته مرکزی شهر هر چه زودتر کاهش یابد.

ذاکریان ادامه داد: با اجرای طرح زوج و فرد در قم مخالف هستیم، تهران هم از اجرای این طرح راضی نیست و در حال کمرنگ کردن این طرح در سطح شهر است.

سید محمدرضا هاشمی سرپرست استانداری قم نیز در پایان این جلسه ضمن عرض تسلیت به مناسبت وفات حضرت معصومه(س) عنوان کرد: روان‌سازی ترافیک، شناسایی نقاط حادثه‌خیز و رفع عوامل حادثه‌خیز باید در دستور کار شورای ترافیک قرار گیرد.

وی افزود: شورای ترافیک باید حداقل هر دو هفته یکبار جلسه‌ای برگزار کند و در هر جلسه دو دستور کار مطرح کند تا مشکلات ترافیکی قم هر چه سریعتر حل شود.

سرپرست استانداری قم با اشاره به ضرورت ورود همگانی دستگاه‌های مربوطه استانی در راستای حل مشکلات ترافیکی قم و کاهش حجم تلفات سوانح جاده‌ای گفت: گاهی عامل حادثه‌خیز در یک منطقه عدم روشنایی کافی است، اداره برق، شهرداری و سایر نهادهای شهری باید برای رفع عوامل حادثه خیز در نقاط مختلف شهری اقدام کنند.

هاشمی بیان کرد: اجرای طرح‌های ترافیکی شهری به منظور افزایش رضایتمندی مردم از مسائل ترافیکی و کاهش نگرانی آنان در این زمینه است، طرح‌های ترافیکی نباید نارضایتی مردم را در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: طرح ترافیکی حرم تا جمکران یکی از طرح‌های ترافیکی مهم در قم است که مسؤولان استان برای تکمیل آن باید با قدرت بیشتری وارد شوند.

سرپرست استانداری قم اذعان کرد: در استان قم بیش از ۶۰ نقطه حادثه خیز وجود داشته است که ۳۰ نقطه آن شناسایی و رفع شده است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcenz8f.jh8w7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما