يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : 72119
منبع : خبرگزاری فارس
برای نخستین بار در کشور

خدمات الکترونیکی صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان در قم راه اندازی شد

قم نيوز : رئیس سازمان نظام مهندسی قم گفت: برای نخستین بار در کشور، خدمات الکترونیکی صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم راه اندازی شد.
خدمات الکترونیکی صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان در قم راه اندازی شد
خدمات الکترونیکی صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان در قم راه اندازی شد
به گزارش قم نیوز امین مقومی با اعلام خبر راه اندازی خدمات الکترونیکی صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم اظهار داشت: نظر به اهمیت صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان در مرحله اخذ پایان کار پروژه‌های ساختمانی و در راستای تکریم مراجعین، تسهیل در روند صدور شناسنامه فنی و ملکی ، برقراری ارتباط مستقیم و بدون واسطه مهندسان با سازمان و همچنین جلوگیری از خدشه دارشدن اطلاعات تکمیل شده توسط مهندسان در دفترچه اطلاعات ساختمان و انتقال این اطلاعات پس از کنترل و بررسی به صورت مستقیم در شناسنامه فنی و ملکی ساختمان؛ این فرآیند به صورت الکترونیکی طراحی ، اجرا و آماده بهره برداری است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم افزود: فرآیند تکمیل الکترونیکی صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان ، برای اولین بار است که در بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان‌های کشور  در استان قم اجرایی شده  و این امر گامی مؤثر در راستای حفظ حقوق بهره بردار است.

مقومی بیان داشت: در این راستا جلسات متعددی در کارگروه خدمات الکترونیک سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم  با حضور واحدهای مختلف برگزار شده و نظرات مشورتی گروه‌های تخصصی رشته‌های مختلف نیز اخذ شده است.

وی با بیان اینکه این سامانه مرحله آزمایشی خود را نیز با موفقیت پشت سر گذاشته افزود:  برخی از مهندسان در رشته‌های مختلف به صورت آزمایشی مبادرت به تکمیل آن نموده‌اند که پس از رفع برخی از اشکالات جزیی همزمان با ولادت امام حسن عسکری(علیه السلام) از روز یکشنبه 25 آذر ماه 97  اجرایی می‌شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم عنوان کرد:  برای پروژه‌های ثبت شده در قبل از سال 97 در زمان مراجعه مالک و درخواست صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان ، با دریافت مدارک مورد نیاز پرونده شناسنامه فنی و ملکی پروژه در کارتابل مهندسان مجری و ناظر ایجاد خواهد شد تا دفترچه اطلاعات ساختمانی به صورت الکترونیکی تکمیل شود.

مقومی اضافه کرد: از تاریخ 25 آذر ماه 97 و در زمان مراجعه مالک، در صورتی شناسنامه به صورت فیزیکی تکمیل شود  که چک لیست‌ها به طور کامل و همراه با گزارش سه برگی با عنوان "فرم آخرین گزارش مرحله ای" از طریق سازمان به ایشان تحویل شده باشد، در غیر این صورت مدارک ایشان ناقص تلقی می‌شود و می‌بایست جهت اخذ راهنمایی لازم برای تکمیل دفترچه اطلاعات به صورت الکترونیکی به سازمان ارجاع داده شوند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcjhvea.uqe8vzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما