يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب : 72120
منبع : خبرگزاری مهر
معاون حوزه‌های علمیه خواهران:

جزئیات ۳ راهبرد پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران تا افق ۱۴۰۴

قم نيوز : معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران برنامه‌ها و سیاستگذاری پژوهشی این مرکز حوزوی را تا افق ۱۴۰۴ بیان کرد.
جزئیات ۳ راهبرد پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران تا افق ۱۴۰۴
جزئیات ۳ راهبرد پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران تا افق ۱۴۰۴
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر حصاری امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: برنامه راهبردی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با عنوان نهادینه‌سازی پژوهش در حوزه‌های علمیه خواهران از سال ۱۳۹۰ در چند مرحله آغاز شد.

وی افزود: مرحله اول این برنامه راهبردی با هدف تربیت پژوهشگر عمومی و ایجاد زیرساخت لازم برای تربیت پژوهشگر آغاز شده و سال ۹۵ به پایان رسیده است.

وی شعار این مرحله را «هر طلبه یک پژوهشگر» ذکر کرد و گفت: تمامی مدارس علمیه خواهران برای تحقق این شعار اهتمام جدی داشتند و الان این حرکت در حوزه‌های علمیه خواهران نهادینه شده و تکاپوی پژوهشی جزئی از تکالیف طلاب خواهر در سراسر کشور شده است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران بیان داشت: مرحله دوم راهبردی پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران از سال ۹۵ با شعار «پژوهشگری و جنبش علمی» آغاز شده و تا سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد یافت.

حجت‌الاسلام حصاری افزود: در این مرحله ضمن اقدام برای تربیت طلبه پژوهشگر، زیرساخت‌های رسیدن به تولید علمی را فراهم می‌کنیم. سال قبل تمرکز اصلی بر روی زیرساخت پژوهشی بوده و امسال بازآفرینی و بازتولید علم دینی را هدف گرفته‌ایم.

وی مرحله سوم راهبردی را تربیت نظریه پرداز و فعالیت نظریه پردازی خواهران طلبه با هدف تولید علم دینی ذکر کرد و افزود: مرحله سوم سیاست راهبردی به فاصله ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ مربوط می‌شود.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران ابراز امیدواری کرد که تا قبل از رسیدن به افق ترسیم شده، جمعی از خواهران طلبه در عرصه تولید علم دینی و نظریه پردازی فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcbg8bz.rhb55piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما