يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب : 72121
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در پیامی مطرح کرد: 

برگزاری بیش از یک هزار و ۱۰۰ کرسی علمی-اندیشه ای در حوزه های علمیه خواهران 

قم نيوز : مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: آزاداندیشی و برگزاری کرسی های علمی – اندیشه ای به رفتاری نهادینه در حوزه های خواهران بدل شده و تاکنون متجاوز از ۱۱۰۰ کرسی برگزار شده است.
برگزاری بیش از یک هزار و ۱۰۰ کرسی علمی-اندیشه ای در حوزه های علمیه خواهران 
برگزاری بیش از یک هزار و ۱۰۰ کرسی علمی-اندیشه ای در حوزه های علمیه خواهران 
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت‌پور به مناسبت هفته پژوهش پیامی صادر کرد که بدین شرح است:


هفته پژوهش بهانه ای است برای یادکرد مجاهدت های علمی – تحقیقی هزاران عالم دینی در طول تاریخ پر فراز و نشیب اسلامی که با سخت کوشی های عالمانه خود، زوایای مختلف اندیشه و احکام نورانی اسلام را واکاوی کرده و نه فقط مانع اندراس و نسیان معارف اسلامی شدند؛ بلکه اسلام عزیز را از آفت و آسیب کژ اندیشان حفظ کرده اند.
اینک در چهلمین سال تحقق نظام اسلامی و خیزش ارزشمند امت اسلامی برای تحقق بخشی به اندیشه های سترگ رهبری معظم انقلاب اسلامی در احیای تمدن اسلامی باید زمینه ها و فرصت های لازم را فراهم آورد تا دانش آموختگان و طلاب گرامی حوزه های علمیه خواهران بتوانند در چرخه عظیم تحقیقات و تولید علم دینی نقش و سهم بسزایی ایفاء نموده و در زمره ی پاسداران اندیشه و معارف اسلامی در آیند.


امسال در حالی هفته پژوهش را ارج می نهیم که با عنایات الهی، توجهات حضرت بقیة الله الاعظم «ارواحنا فداه» و همت همکاران و همراهی همه دلسوزان حوزه های علمیه خواهران اهداف و برنامه های بلندی در عرصه پژوهشگری حوزه ها بر اساس نگرش مدرسه محوری محقق شده است، از جمله:


1- علاوه بر این که پژوهش در چرخه آموزش، جایگاه رسمی پیدا کرده، بخشی از ارزشیابی تحصیلی طلاب، به فعالیت های پژوهشی آنان اختصاص یافته است.


2- هم اینک مراکز پژوهشی در تعدادی از استان ها راه اندازی شده و در برخی استان ها نیز مطالعات و بررسی ها جهت آغاز فعالیت ها در حال انجام می باشد.


3- با توجه به اندوخته های علمی طلاب (مقاله،کتاب، تحقیقات پایانی، پایان نامه و رساله)، اهتمام و اعتنای ارزشمندی برای تولید و نشر مجلات تخصصی آغاز شده و به زودی شاهد دریافت مجوزهای لازم در این خصوص خواهیم بود.


4- تاکنون 170 کانون پزوهشی سطح 2، 141 انجمن پژوهشی سطح 3 و 450 هسته پژوهشی فارغ التحصیلان تشکیل شده و به فضل الهی آثار و خروجی های پژوهشی این مراکز، به عنوان آثار برگزیده و صاحبان رتبه در جشنواره ها و کنگره های علمی انتخاب شده اند.


5- آزاداندیشی و برگزاری کرسی های علمی – اندیشه ای به رفتاری نهادینه در حوزه های خواهران بدل شده و تاکنون متجاوز از 1100 کرسی برگزار شده است.


6- اداره کل نخبگان و استعدادهای برتر با شناسایی این استعدادها ، در قالب فراخوان ناب، به شناسایی و سازماندهی استعداد های برتر در عرصه های پژوهش، آموزش و فرهنگ و تبلیغ اقدام نموده است.


7- مراکز تربیت محقق یا «مدرسه پژوهش محور» در تعدادی از استان ها تاسیس  و در حال اجرا می باشد و درخواست اجرای دوره در تعدادی از استان های دیگر نیزدر حال بررسی می باشد.


امید است در سال جاری که با عنوان«باز آفرینی آثار و نظریات علمی»در راستای تحقق شعار راهبردی «پژوهش و جنبش علمی» برای رونق بخشیدن به تکاپوهای پژوهشی طلاب مبتنی بر علایق و سلایق و توانایی های آنان، انتخاب شده، شاهد شکل گیری موج پردامنه ای از خلق آثار علمی – پژوهشی در سراسر حوزه های خواهران باشیم.


توفیقات و برکات افزون تر برای همگان از درگاه حضرت احدیت مسالت دارم.
 
انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdccssqm.2bqii8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما