يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 72123
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم: 

نیازمند تغییرات در عرصه رسانه مکتوب هستیم 

قم نيوز : محرابی با بیان اینکه در حوزه رسانه عمومی ضعیف هستیم، گفت: اگر به دنبال رشد هستم باید در عرصه رسانه مکتوب تغییراتی ایجاد کنیم که از جمله آن ارائه اپلیکیشن است.
نیازمند تغییرات در عرصه رسانه مکتوب هستیم 
نیازمند تغییرات در عرصه رسانه مکتوب هستیم 
به گزارش قم نیوز محمدجواد محرابی پیش از ظهر امروز در چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، گفت: پژوهش و دانایی به عنوان  شاخصه اصلی پیشرفت در همه جوامع به شمار می رود.

وی با بیان اینکه جوامع توسعه یافته در حوزه پژوهش دارای رویکرد پژوهش محور هستند، افزود: وقتی رویکرد، پژوهش محور باشد، نتایج آن نیز درخشان خواهد بود.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: اگر در زندگی کسی مسئله ای نباشد، نمی توان انتظار رشد و پیشرفت داشت؛ این کشورها پژوهش را از پایه های تحصیلی در مدارس شروع می کنند و ایکیوسان نشان دهنده نماد پژوهش در مدارس است.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر پژوهش محوری در کشور گفت: ایشان معتقدند برای پیشرفت باید نگاه دقیق تری به امر پژوهش داشت و مصرف کننده اطلاعات دیگران نباشیم؛ بلکه باید به جنبش نرم افزاری روی بیاوریم؛ اگر کشورهای خارجی در علوم مختلف نظامی، زیرساخت های فرهنگی، اقتصاد و سیاسی و ... رشد کردند چون نگاهشان به پژوهش، پژوهش محوری یعنی تولید علم بوده است.

محرابی گفت: اگر در هشت سال دفاع مقدس رشد کردیم و در مقابل ابرقدرت های دنیا ایستادیم، چون نگاه مان به جنگ، جهادی، بسیجی و تولید علم و دانش نرم افزاری و سخت افزاری نظامی بوده است.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: در عرصه فرهنگی و ساخت انیمیشن نتوانستیم کار خاصی برای کودکان انجام دهیم و به ارائه مبانی دینی و اسلامی بپردازیم که نیازمند پرداختن به این موضوعات هستیم.

وی عنوان کرد: استان قم دارای 300 مطبوعات بوده که بخش عمده آنها دارای رتبه علمی پژوهشی هستند.

محرابی با بیان اینکه در حوزه رسانه عمومی ضعیف هستیم، اظهار داشت: اگر به دنبال رشد هستم باید در عرصه رسانه مکتوب تغییراتی ایجاد کنیم که از جمله آن ارائه اپلیکیشن است.

وی گفت: امروز به همین دلیل مخاطبین رسانه مکتوب کم شده و این خود ضعف دیگر این عرصه است و اگر به سمت تغییرات پیش رفتیم، می توان درجذب مخاطب فرایند دیگری را رقم زد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcexz8f.jh8wwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما