يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۳
کد مطلب : 72132
منبع : خبرگزاری تسنیم

هزینه‌های تمام‌شده تولیدات ساخت استان کاهش پیدا کند

قم نيوز : در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی نسبت به کاهش هزینه‌های تمام‌شده تولیدات ساخت استان برای رقابت‌پذیری در بازارهای داخلی و بین‌المللی تأکید شد.
هزینه‌های تمام‌شده تولیدات ساخت استان کاهش پیدا کند
هزینه‌های تمام‌شده تولیدات ساخت استان کاهش پیدا کند
به گزارش قم نیوز جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی ظهر امروز با حضور سید محمدرضا هاشمی سرپرست استانداری قم در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

در این جلسه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم با اشاره به عوامل کندی پرداخت تسهیلات گردشگری در قم اظهار داشت: متأسفانه روند پرداخت تسهیلات به دلیل مشکلات قانونی و اداری در بخش گردشگری مدت‌زمان بیشتری نسبت به موارد مشابه به طول می‌انجامد.

حمید یزدانی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته برای پویایی بیشتر بخش گردشگری قم افزود: در روزهای گذشته جلسات بسیار زیادی بین بانک‌های عامل و متقاضیان برای دریافت تسهیلات بخش گردشگری انجام‌گرفته است.

وی با بیان برخی از عوامل بی‌رغبتی متقاضیان برای دریافت تسهیلات گردشگری ابراز کرد: در بخش سرمایه در گردش به دلیل یک‌ساله بودن روند ارائه تسهیلات متقاضیان تمایل و رغبتی برای دریافت تسهیلات در نظر گرفته‌شده ندارند.

پست 25 مگاواتی قم پیشرفت فیزیکی 70 درصد دارد

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم نیز در بخشی از این جلسه، با اشاره به مسئله کسری برق بیان کرد: در سال آینده درزمینهٔ برق یا باید  8 هزار مگاوات برق مصرف مدیریت شود یا نیروگاه جدید در سطح کشور احداث شود.

مهدی آهنین‌پنجه با اشاره به‌ضرورت وارد مدار شدن دو نیروگاه 25 مگاواتی در دست احداث استان قم تأکید کرد: دو نیروگاه 25 مگاواتی جاده اراک و همتی برای افتتاح و وارد شدن برمدار تولید نیازمند ارائه تسهیلات هستند.

وی با اشاره به وضعیت نیروگاه 25 مگاواتی جاده اراک گفت: نیروگاه 25 مگاواتی جاده اراک پیشرفت 70 درصدی داشته و برای اتمام و راه‌اندازی به 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم  وضعیت پست 25 مگاواتی همتی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: پست همتی نیز به دلیل ایجاد رمپ لوپ توسط شهرداری قم متوقف‌شده است درحالی‌که اگر این دو پست وارد مدار شود بخش مهمی از کمبود برق استان در فصل تابستان را جبران می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم نیز در ادامه این جلسه، عنوان کرد: خرید کالای ایرانی مهم‌ترین و بهترین روش برای رسیدن به استقلال و خودکفایی اقتصادی کشور در برابر تهدیدات و چالش‌های اقتصادی بین‌المللی است.

غلامحسین الهیاری ادامه داد: تناسب کیفیت باقیمت شرط مهم خرید و حمایت از کالای ایرانی در بین مصرف‌کنندگان است، در حال حاضر قیمت تمام‌شده کالاهای ساخت داخل بسیار بالا است.

وی با اشاره به اهمیت حفظ اشتغال موجود و جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی استان گفت: با ایجاد هر شغل پایدار از ورود کالای خارجی به دخل جلوگیری می‌شود، پیگیری و شناسایی قوانین مخل تولید و اشتغال نیاز مهمی بوده که اتاق بازرگانی باید انجام دهد.

165 میلیارد تومان در بخش صنعت قم پرداخت شد

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز در بخشی از این جلسه، تأکید کرد: در 8 ماه اخیر 576 مصوبه در سازمان صنعت، معدن و تجارت تصویب و 326 مصوبه اجراشده است.

شاملی خاطرنشان کرد: از بین 576 مصوبه تصویب‌شده از ابتدای امسال 119 مصوبه در دست اجرا بوده و 29 مصوبه نیز به دلیل عدم پیگیری از دستور کار خارج‌شده است.

وی تأکید کرد: از ابتدای امسال بالغ‌بر 165 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به بخش‌های صنعتی استان قم پرداخت‌شده است، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تلاش می‌کند تا پایان سال تمام سهمیه‌های اختصاصی را جذب و پرداخت کند.

 هزینه‌های تمام‌شده کالای ساخت داخل کاهش پیدا کند

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه،  با انتقاد از عدم‌حمایت لازم از تولید ساخت داخل ابراز کرد: در کشورهای متمدن و بزرگ دنیا هزینه‌های تولید به دلیل حمایت‌های دولتی به‌شدت کاهش پیداکرده و دولت بیشترین تسهیلات ممکن را به این بخش‌ها ارائه می‌دهد.

احمد امیرآبادی قوانین دست‌وپا گیر را یکی از عوامل و موانع مهم تولید در کشور دانست و بیان کرد: در کشور قوانین و روند اداری هرکدام به‌نوبه خود مانعی برای افزایش هزینه تمام‌شده تولیدات داخلی و افزایش سرسام‌آور هزینه‌های تمام‌شده می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بسیار از انبارهای بنادر کشور پر از کالا و محصولات ایرانی است اما به دلیل قوانین و مقررات دست‌وپا عملاً کالای ایرانی در حال نابودی و از دست رفتن است، برای رونق و توسعه کالای ایرانی حداقل باید تا 5 سال هیچ قانون دست‌وپا و مشل آفرین در مبحث تولید و اشتغال تصویب نشود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcewz8f.jh8wxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما