يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب : 72134
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان قم مطرح کرد

کاهش درآمد مالیاتی دولت از اصناف قمی

قم نيوز : مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان قم گفت: در سال آینده افزایش مالیات برای صنوف استان در نظر نگرفتیم و سعی می‌کنیم که این کاهش درآمد استان قم را از منابع دیگر تامین کنیم.
کاهش درآمد مالیاتی دولت از اصناف قمی
کاهش درآمد مالیاتی دولت از اصناف قمی
به گزارش قم نیوز عادل علیپور ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به کاهش مالیات اصناف استان قم ظهر کرد: مالیات اصناف در سال گذشته نسبت به سال پیش از آن کمتر بود و سعی کردیم که سهم پرداخت مالیات را برای صنوف کاهش پیدا کنند.

وی ادامه داد: به میزانی که فرار مالیاتی بیشتر شود، ابزار سازمان مالیاتی برای برخورد افزایش پیدا خواهد کرد و افرادی که دست به فرار مالیاتی بزنند و حساب‌های بانکی مشکوک دارند، حساب‌هایشان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان قم افزود: در سال آینده افزایش مالیات برای صنوف استان در نظر نگرفتیم و سعی می‌کنیم که این کاهش درآمد استان را از منابع دیگر تامین کنیم.

رکود در بازار لوازم خانگی

غلامرضا تفتی رئیس اتحادیه لوازم خانگی استان قم با اشاره به فرار مالیاتی اظهار کرد: با اداره کل مالیاتی برای برخورد با افرادی که فرار مالیاتی انجام می‌دهند همکاری داریم.

وی ادامه داد: تمام تراکنش‌های بانکی صنوف الزاما به معنای خرید و فروش نیست و گاهی صرفا برای بالا رفتن گردش حساب بانکی، تراکنش صورت می‌گیرد.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی استان قم افزود: طی ماه‌های اخیر شاهد افزایش خرید صنوف و مردم بودیم، اما در ادامه به دلیل رکود شدید این خریدوفروش‌ها به شدت کاهش پیدا می‌کند.

مشکلات مالیاتی بنکداران مواد غذایی قم

سید ابراهیم صحفی عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف استان قم در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به مشکلات مالیاتی بنکداران مواد غذایی استان قم اظهار کرد: بنکداران مواد غذایی استان دچار مشکلات مالیاتی شدند، البته صنوف دیگری در استان همچون آهن فروشان که پروانه کسب دارند، مشکل مالیاتی پیدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل مالیاتی باید به دنبال تامین منابع جدید مالیاتی از افراد بدون پروانه و غیرقانونمند باشد، هیچ گونه دفاعی از این افراد نداریم و در شناسایی آن‌ها هم کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgtq9u.ak9xw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما