يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 72137
منبع : خبرگزاری فارس

اقدامات امام حسن عسکری(ع) در شرایط خفقان

قم نيوز : خدمات حضرت با توجه به شرایط جامعه و وظایفی که امام در برابر جامعه دارد پرشمار است یعنی با وجود آنکه حضرت 6 سال را تنها در زندان بودند و باقیمانده آن را در نظارت در خانه بودند ولی در عین حال حضرت وظایف امام نسبت به جامعه را انجام دادند.
اقدامات امام حسن عسکری(ع) در شرایط خفقان
اقدامات امام حسن عسکری(ع) در شرایط خفقان
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام حسین بنیادی گفت: امام حسن عسکری(ع) در هشتم ربیع الثانی در شهر مدینه متولد شدند که نویدی برای شیعیان بود. با وجود آنکه عمر شریف حضرت 29 سال بود ولی دوران سختی را گذراندند که در برخی از منابع به این مطلب تصریح شده است.

در آن دوران جنگ‌های داخلی در عراق شدت گرفته بود و دوران سختی از سوی دشمنان اهل بیت(ع) رقم خورده بود و مسئله تبعید حضرت از مدینه به شهر سامرا نیز شرایط سختی را به وجود آورده بود.

خدمات حضرت با توجه به شرایط جامعه و وظایفی که امام در برابر جامعه دارد پرشمار است یعنی با وجود آنکه حضرت 6 سال را تنها در زندان بودند و باقیمانده آن را در نظارت در خانه به سر می‌بردند ولی در عین حال حضرت وظایف امام نسبت به جامعه را انجام دادند.

مخالفان که از پیروان مذاهب دیگر بودند شبهاتی به نام اسلام ایجاد می‌کردند که حضرت پاسخگو بودند و نشانه‌های تشیع و شیعه بودن را بیان می‌کردند که این مسئله از نکات مهم و درخشان در زندگی حضرت محسوب می‌شود.

 حضرت با وجود آنکه در نظارت بودند ولی شبکه ارتباطی تشکیل دادند که به صورت شبکه گسترده بین شیعیان بود که به همه سؤالات پاسخ می‌دادند. این امر نشان دهنده تیزبینی و هوش سرشار امام حسن عسکری(ع) است بنابراین دسترسی به امام حسن عسکری(ع) اگرچه سخت بود ولی ممکن بود.

هجمه‌های عباسیان از دیگر موارد زندگی حضرت محسوب می‌شود به طوری که عباسیان برخی اوقات نسبت به بنی امیه بدتر و سخت‌تر با اهل بیت(ع) برخورد می‌کردند که حضرت خلافت نامشروع عباسیان را بیان و تفکر عباسیان را بر ملا می‌کردند تا جایی که دوران حیات امام حسن عسکری(ع) دورانی بود که از هم پاشیدگی حکومت خلفای عباسی را به همراه داشت.

مسئله دیگر در دوران زندگی حضرت بشارتی بود که درباره ولادت حضرت مهدی(عج) داده بودند که خلفای عباسی و دشمنان اهل بیت(ع) را حساس کرده بود بنابراین این امام بزرگوار از طرفی باید از جان امام مهدی(عج) حفاظت می‌کردند و از طرفی دیگر باید زمینه‌ای را در بین شیعیان ایجاد می‌کردند تا مردم بدانند با امام غایب چگونه رفتار کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjavea.uqe8tzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما