يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : 72139
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
حجت الاسلام سقای بی ریا گفت

از سخنانی که علیه حوزه می زنند، دلسرد نمی شویم/ به پژوهشگران خود می نازیم

قم نيوز : در حال حاضر در حوزه علمیه قم لشگری از پژوهشگران وجود دارند که بخشی از راه را پیموده اند؛ راه بسیار طولانی است و نباید از صحبت هایی که برخی می زنند حوزه چه کاری انجام داده، دلسرد شویم؛ چون ما کار خود را انجام داده ایم و بخشی از راه را پیموده ایم؛ گرچه هنوز مسیر باقی است.
از سخنانی که علیه حوزه می زنند، دلسرد نمی شویم/ به پژوهشگران خود می نازیم
از سخنانی که علیه حوزه می زنند، دلسرد نمی شویم/ به پژوهشگران خود می نازیم
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام سقای بی ریا امروز در همایش «حوزه علمیه، پژوهش، دستاوردها و ظرفیت ها» که در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد اظهار کرد: مطابق با نظریه آیت الله مصباح، اهداف بلند اسلام را نمی توانیم پیاده کنیم مگر اینکه در شرایط بعد از انقلاب بتوانیم علوم انسانی را با توجه به مبانی اسلامی ارزیابی کنیم.

وی گفت: از بعد انقلاب پژوهشگاه ها، دانشگاه ها و مراکز حوزوی متعددی به وجود امده و تعدادی از این مراکز توسط دانش آموختگان همین مرکز تأسیس شده است.

معاون پژوهش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: در حال حاضر در حوزه علمیه قم لشگری از پژوهشگران وجود دارند که بخشی از راه را پیموده اند؛ راه بسیار طولانی است و نباید از صحبت هایی که برخی می زنند حوزه چه کاری انجام داده، دلسرد شویم؛ چون ما کار خود را انجام داده ایم و بخشی از راه را پیموده ایم؛ گرچه هنوز مسیر باقی است.

وی بیان کرد: اکنون به پژوهشگران خود می نازیم و با مشاهده انجمن های عملی حوزه که از طلاب با سطح کیفیت بالا و خبره تشکیل شده این ادعا را خواهیم داشت و به آن ها افتخار می کنیم؛ این نقطه آغازی است برای هدف بزرگ؛ حتی در دهه های پیش رو بیش از این موفقیت خواهیم داشت و کسانی که این هجمه ها را نه تنها به مؤسسه امام خمینی(ره) بلکه به قم وارد می آورند که روحانیت چه کرده است؟ باید بدانند خیلی کارها شده است.

حجت الاسلام سقای بی ریا گفت: ما نباید به دستاورد هایی که تا به امروز داشته ایم، اکتفا کرده و مغرور شویم؛ بلکه جهاد در این عرصه تازه شروع شده است.

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی های هفته پژوهش امسال هم افزایی همه مراکز حوزوی و دانشگاهی است.

معاون پژوهش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در پایان از تعدادی پژوهشگران این مؤسسه تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcb98bz.rhb5fpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما