کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حوزه علمیه پاسخگوی نیازهای فکری و دینی نسل جوان باشد

خبرگزاری تسنیم , 25 آذر 1397 ساعت 23:01

قائم‌ مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به جایگاه حوزه علمیه در پاسخگویی به نیازهای فکری و دینی نسل جوان گفت: این نسل بسیار در معرض خطر است و اگر نیازهای آنان به درستی پاسخ داده نشود معلوم نیست گرفتار چه پاسخ‌هایی می‌شوند.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ محمود رجبی ظهر امروز در همایش حوزه علمیه، پژوهش، دستاوردها و ظرفیت‌ها که در سالن جلسات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به اهمیت موضوع پژوهش اظهار داشت: تناسب مناسبی بین تحقیقات و پژوهش‌ها با تهاجمات و شبهه افکنی‌ها وجود ندارد

وی با تأکید بر هدر رفت ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه ابراز کرد: طلاب نیاز به برنامه‌ریزی‌های مناسب و ساماندهی دارند و با پرهیز از موازی کاری  فرهنگ‌سازی نسبت به امر پژوهش می‌توان جلوی هدر رفت ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه را گرفت.

قائم‌ مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: حوزه‌های علمیه با شناخت موقعیت‌ها و تهاجمات باید با احساس مسئولیت و وظیفه به حوزه‌ای پاسخگو تبدیل شود، همچنین تحقیقات فراوانی انجام می‌شود ولی در رساندن آن به دست مخاطبان نقص‌های فراوانی وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید دستاوردها در قالب‌های متناسب با مخاطبان مختلف بازسازی و برنامه‌ریزی شود، عنوان کرد: مطالعات تطبیقی سبب شناخت بهتر عظمت اندیشه اسلامی می‌شود و راهی برای جهانی‌شدن اندیشه‌های ناب اندیشمندان و دانشمندان مسلمان می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: آثار خوبی در زمینه نظریه ولایت‌فقیه صورت گرفته ولی عظمت مسئله سبب ایجاد شبهات زیادی شده است که باید با کارهای جهادی اقدامات بیشتری در این زمینه صورت گیرد، چراکه توجه به نیازهای نسل جوان بر عهده حوزه علمیه است.

وی با اشاره به جایگاه حوزه علمیه در پاسخگویی به نیازهای فکری و دینی نسل جوان تصریح کرد: این نسل بسیار در معرض خطر بوده و اگر نیازهای آنان به درستی پاسخ داده نشود معلوم نیست گرفتار چه پاسخ‌هایی خواهند شد.

رجبی با تأکید بر لزوم پاسخگویی به شبهات یادآور شد: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی جزء نیازهای ضروری حوزه است و سبب تقویت حضور حوزه در عرصه‌های مختلف می‌شود و می‌توان با استفاده از استعدادهای مناسب حوزه به نیازهای جامعه پاسخ داد.

معاون پژوهش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) نیز در این مراسم با اشاره به وجود بسیاری از پژوهشگران کشور در حوزه‌های علمیه اظهار داشت: لشکری از پژوهشگران در حوزه علمیه وجود دارد که بخشی از مسیر را طی کرده‌اند ولی همچنان مسیر بسیاری نیز نیاز به طی شدن دارد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر سقای بی‌ریا با بیان اینکه پژوهشگران در مسیر پژوهش نباید دلسرد شوند، ابراز کرد: کسانی که هجمه‌هایی بر علیه حوزه‌های علمیه و این موضوع که روحانیت چه کرده است؟ وارد می‌کنند باید بدانند بسیار اقداماتی انجام‌ شده است و به راه خود نیز ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 72145

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/72145/حوزه-علمیه-پاسخگوی-نیازهای-فکری-دینی-نسل-جوان-باشد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir