?>?> تخفیف ۲۵ درصدی عوارض به تابلوهای تبلیغاتی ساخت داخل در قم به تصویب رسید | قم نیوز
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب : 72169
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

تخفیف ۲۵ درصدی عوارض به تابلوهای تبلیغاتی ساخت داخل در قم به تصویب رسید

قم نيوز : در هفتاد و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم لایحه تخفیف ۲۵ درصدی عوارض به تابلوهای ساخت داخل و تخفیف ۱۰ درصدی به تبلیغ کالاهای خارجی به مناسبت دهه فجر مصوب شد.
تخفیف ۲۵ درصدی عوارض به تابلوهای تبلیغاتی ساخت داخل در قم به تصویب رسید
تخفیف ۲۵ درصدی عوارض به تابلوهای تبلیغاتی ساخت داخل در قم به تصویب رسید
به گزارش قم نیوز هفتاد و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر به ریاست عبدالله جلالی و با حضور دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

در این جلسه، معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به لایحه اخذ مجوز طرح بوستان 1000 هکتاری عرصه بین اراضی هزار هکتاری پارک کوهستان و اراضی پردیسان عنوان کرد: در این عرصه لکه‌های بسیار بزرگی در زمینه‌های فرهنگی و گردشگری پیش‌بینی‌شده است.

مانور عملیات زمستان شهرداری قم آغاز شد

سید امیر سامع  لایحه اخذ مجوز طرح بوستان 1000 هکتاری عرصه بین اراضی هزار هکتاری پارک کوهستان و اراضی پردیسان را موردتوجه قرار داد و گفت:این طرح از بوستان کوثر در مجاورت میدان مفید در  شهر قم در دست احداث است.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد فضای سبز در محدوده کوه خضر و باغ گیاه‌شناسی و بوستان ظهور از جمله‌های طرح‌هایی بوده که برای احداث آن‌ها بیش از 20 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: عرصه 1000 هکتاری در قم به نحوی برنامه‌ریزی‌شده که به‌صورت یک عرصه مهم گردشگری و زیست‌محیطی در استان دیده شود.

سامع با تأکید بر لایحه اخذ مجوز اعطای کاهش عوارض دریافتی تابلوهای صنوف به مناسبت دهه فجر تصریح کرد: تمدید این طرح تا پایان سال سبب ایجاد انگیزه در بین اصناف می‌شود چراکه عموماً واحدهای صنفی حساب‌های خود را برای پایان سال جمع‌بندی می‌کنند، مانور عملیات زمستانی شهرداری قم برای مقابله باسیل، یخ‌زدگی و غیره از امروز رسماً آغاز می‌شود.

شهرداری در احداث بوستان 1000 هکتاری به نهادهای مدعی باج ندهد

عضو شورای شهر قم نیز با بیان لایحه اخذ مجوز طرح بوستان 1000 هکتاری عرصه بین اراضی هزار هکتاری پارک کوهستان و اراضی پردیسان ابراز کرد: شهرداری نباید در واگذاری این عرصه به نهادهای مربوط اجازه واگذاری اراضی در بین این عرصه را بدهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد آتش زر با اشاره به لایحه اخذ مجوز طرح بوستان 1000 هکتاری عرصه بین اراضی هزار هکتاری پارک کوهستان و اراضی پردیسان گفت: متأسفانه در نمونه قبلی این قبیل عرصه‌ها مانند بوستان معصومیه برخی چالش‌ها و اختلافات بین شهرداری قم و نهادهای مدعی صورت گرفت.

وی با اشاره به لایحه اخذ مجوز اعتبار پروانه ساختمانی مندرج در تبصره 7 بند ماده یک را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: تمدید یک‌ساله پروانه بیشتر برای رسیدگی در کمیسیون ماده 100 در صورت بروز تخلفات بوده اما در سال‌های گذشته مدت‌دار شدن پروانه‌ها در شهرداری دنبال شده است.

آتش زر  با تأکید بر لایحه اخذ مجوز اعتبار پروانه ساختمانی مندرج در تبصره 7 بند ماده یک ابراز کرد: تا 5 سال اول مالک اختیار هر نوع فعالیتی را دارد اما بعد از 5 سال نخست برای سازگاری با طرح تفصیلی شهر باید پروانه خود را با مراجعه به شهرداری تمدید کند.

تخفیف 25 درصدی عوارض به تابلوهای تبلیغاتی ساخت داخل به مناسبت دهه فجر

عضو شورای شهر قم نیز در این جلسه، با اشاره به لایحه اخذ مجوز اعطای کاهش عوارض دریافتی تابلوهای صنوف به مناسبت دهه فجر عنوان کرد: کاهش عوارض تا پایان دهه فجر امر سنجیده‌ای است اما ادامه آن تا پایان سال حسابرسی‌های شهرداری با مشکل و چالش روبه‌رو می‌شود.

زین‌العابدین قراچورلو  با تأکید بر لایحه اخذ مجوز اعطای کاهش عوارض دریافتی تابلوهای صنوف به‌مناسبت دهه فجر ادامه داد: تخفیف 10 درصد برای تابلوهای خارجی و 25 درصد برای تابلوهای داخلی باید در همان فرجه زمانی دو ماهه اجرا شده و از ادامه آن تا پایان سال خودداری شود.

عضو شورای شهر قم تأکید کرد: اجرای مشابه این طرح در سال قبل تا پایان سال سبب شد تا شورای شهر قم درک کامل و درستی از درآمدهای حاصل‌ شده از تخفیف عوارض به‌دست نیاورد، پایان تخفیفات در نظر گرفته‌شده باید با پایان دهه فجر همراه شود.
وی با اشاره به لایحه اخذ مجوز اعتبار پروانه ساختمانی مندرج در تبصره 7 بند ماده یک عنوان کرد: اعتبار پروانه‌های صادرشده 5 ساله بوده و نمی‌توان بر مبنای این مصوبه سیاست‌های قبلی را دنبال کرد.

شهروندان نسبت به وضع نظافت ناوگان حمل‌ونقل عمومی گله‌مندند

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ و نقل شورای شهر قم نیز در این جلسه، با اشاره به انتقادات برخی از شهروندان از نظافت ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر ابراز کرد: نظارت سازمان تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی باید نسبت به نظافت این وسایل نقلیه عمومی بیشتر شود.
روح‌الله امراللهی با اشاره به مشکلات ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر قم خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته هیچ‌گونه حمایتی از ناوگان اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی شهر قم صورت نگرفته است.

وی با تأکید بر لایحه اخذ مجوز اعتبار پروانه ساختمانی مندرج در تبصره 7 بند ماده یک گفت: باید تکلیف پروژه‌هایی که در دست اجرا بوده با پروژه‌هایی که هنوز شروع به کار نشده تفاوت قائل شده و این تمدید زمانی به پروژه‌هایی شامل شود که هنوز آغاز نشده است.

وی با اشاره به لایحه اخذ مجوز اعتبار پروانه ساختمانی مندرج در تبصره 7 بند ماده یک گفت: تغییر قوانین معماری و شهرسازی مانند قوانین حذف پارکینگ سبب مشکل و چالش برای شهروندان در اجرا و احداث پروژه‌های عمرانی می‌شود.

گفتنی است در هفتاد و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم از آقایان محمد محمدی احمدآبادی تاکسی ران و حسین علوی به‌عنوان اتوبوس‌ران نمونه سال 97 شهر قم تجلیل به عمل آمد.

وضع عوارض 6 برابری برای تابلوهای تبلیغات کالاهای خارجی در قم

سخنگوی شورای اسلامی قم گفت: برای تابلوهایی که کالای خارجی تبلیغ می‌کنند، 6 برابر تابلوهای تبلیغات کالاهای داخلی در شهر قم عوارض در نظر گرفته می شود.

حسین اسلامی اظهار کرد: این بوستان از اراضی منطقه جمکران تا اراضی منطقه پردیسان است و دولت برای واگذاری اراضی این بوستان، شرط تصویب پروژه بوستان را در جلسه شورای اسلامی شهر قم گذاشت که این شرط محقق شد.
وی ادامه داد: ایجاد بوستان هزار هکتاری در شهر قم یک خدمات بزرگ به بخش فضای سبز شهر است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم افزود: سه نمونه تابلو در شهر داریم، یک گونه تابلوها معرف یک شغل هستند که برای این تابلوها عوارضی اخذ نمی‌شود، به شرط این که اندازه آن بیش از 6 متر مربع نباشد، تابلوهای راهنمای صنوف هم مشمول عوارض نمی‌شوند.
اسلامی تابلوهای تبلیغاتی صنوف را مشمول عوارض دانست و تصریح کرد: از تابلوهایی که تبلیغ کالای خارجی می‌کنند، 6 برابر تابلوهای تبلیغات کالاهای داخلی در شهر قم عوارض می‌گیریم تا از کالای ایرانی حمایت کنیم.

وی ادامه داد: بودجه پیش بینی شده برای شهرداری قم در سال گذشته دو هزار و 200 میلیارد تومان بود و هزار و 803 میلیارد تومان از این بودجه معادل 83 درصد محقق شد. هزار و 308 میلیارد تومان هزینه کرد شهرداری قم در سال 96 بود که 981 میلیارد تومان در بحث پروژه‌های عمرانی شهر هزینه شد و مابقی سهم هزینه‌های جاری بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: کمک‌های دولت به شهرداری‌ها به حداقل رسیده و حتی در بخش‌هایی به صفر رسیده است و مشکلات اقتصادی کشور موجب شد که بودجه سال گذشته شهرداری قم به صورت کامل محقق نشود.

حقوق کارگران شهرداری قم با ۲ ماه تأخیر پرداخت می‌شود

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم گفت: کارگران شهرداری از نظر اقتصادی با مشکلات جدی روبه‌رو بوده و در این شرایط تأخیر ۲-۳ ماهه در پرداخت حقوق ماهانه زندگی این افراد را عملاً با چالش همراه می‌کند.

حسن طلایی اظهار داشت: متأسفانه در مسئله کارگران خدمات شهری شهرداری قم نگرانی‌های جدی وجود دارد.
وی با اشاره به مشکلات معیشتی حاکم بر کارگران شهرداری افزود: مدیران شهرداری برای اینکه به عمق مشکل کارگران شهرداری پی ببرند دو ماه از دریافت حقوق صرف‌نظر کنند تا بفهمند این قشر تا چه اندازه با مشکل روبه‌رو هستند.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم با اشاره به اصل مشکل دریافت حقوق و بیمه کارگران شهرداری قم عنوان کرد: مشکلات سه‌جانبه بین شهرداری، شورا و پیمانکار سبب شده تا کارگران به‌عنوان ضعیف‌ترین قشر جانبه در دریافت حقوق به‌موقع به‌عنوان ابتدایی‌ترین حقوق شهروندی محروم شوند.

عضو شورای شهر قم ادامه داد: کارگران شهرداری در وضعیت اقتصادی حاکم در شهر بیشترین فعالیت را دارند اما متأسفانه امروزه به علت برون‌سپاری خدمات شهری از دریافت کمترین حقوق و مزایا در ابتدا هرماه محروم شده‌اند.
طلایی تأکید کرد: باید بیمه کارگران سر ماه پرداخت شود در غیر این صورت دیرکرد می‌خورد، امروز متأسفانه حق مدیریت و بیمه کارگران به‌درستی مورد حمایت قرار نمی‌گیرد، در شرایط فعلی و نحوه مدیریت شهرداری و پیمانکاران حقوق کارگران به‌صورت مستمر تضعیف می‌شود.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم با انتقاد از کوتاهی شهرداری در تحت‌فشار قرار دادن پیمانکاران در پرداخت به‌موقع حقوق کارگران شهرداری بیان کرد: متأسفانه پرداخت حقوق کارگران خدمات شهری شهرداری قم با دو ماه پرداخت می‌شود که به‌هیچ‌وجه نمی‌توان از  کنار آن به‌سادگی عبور کرد.

عضو شورای شهر قم با اشاره مشکلات تلنبار شده کارگران شهرداری قم عنوان کرد: مشکل بیمه کارگران شهرداری مشکل دیگری بوده که باید تدابیر بهتری برای آن سنجیده شود، متأسفانه حق مدیریت و بیمه برخی از شرکت‌های پیمانکاری بیش از 6 ماه بوده که پرداخت‌نشده است.

وی با تأکید بر مشکلات معیشتی کارگران شهرداری قم بیان کرد: شهرداری قم پیمانکاران خدمات شهری را نسبت به پرداخت حقوق مهر، آبان و آذرماه تحت‌فشار قرار دهد.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم خاطرنشان کرد: کارگران شهرداری از نظر اقتصادی با مشکلات جدی روبه‌رو بوده و در این شرایط تأخیر دو سه‌ ماهه در پرداخت حقوق زندگی این افراد را عملاً با چالش همراه می‌کند.

زمان پرداخت مطالبات شرکت های خدماتی به حداقل کاهش یافته است

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: گرچه که خدمات شهری برون سپاری شده است، اما مردم کارگران شرکت‌های پیمانکاری را نیروی شهرداری می‌دانند، روند پرداخت مطالبات این شرکت‌ها رو به جلو بوده و زمان پرداخت این مطالبات به حداقل کاهش یافته است.

مجید اخوان با اشاره به وضعیت بودجه شهرداری در سال 96 اظهار کرد: پیش بینی بودجه شهرداری در سال گذشته دو هزار و 200 میلیارد تومان بود که در نهایت هزار و 836 میلیارد تومان درآمد شهرداری بود و بودجه شهرداری در سال 96، 83 درصد محقق شد.

وی ادامه داد: 980 میلیارد تومان معادل 53 درصد بودجه شهرداری قم در سال 96 در بخش عمرانی هزینه شد و سهم هزینه‌های جاری در بودجه سال گذشته شهرداری بسیار کمتر از بودجه عمرانی بود.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: گرچه که خدمات شهری برون سپاری شده است، اما مردم کارگران شرکت‌های پیمانکاری را نیروی شهرداری می‌دانند، روند پرداخت مطالبات این شرکت‌ها رو به جلو بوده و زمان پرداخت این مطالبات به حداقل کاهش یافته است.

اخوان پرداخت به موقع بیمه کارگران شرکت‌های پیمانکاری خدمات شهری در قم را ضروری دانست و تصریح کرد: اهمیت پرداخت بیمه این کارگران بیشتر از پرداخت حقوق است تا کارگران در زمینه دریافت خدمات درمانی با مشکل مواجه نشوند

پیمانکاران مسئول پرداخت حقوق رفتگران شهرداری هستند

شهردار قم با اشاره به مسئله تأخیر در پرداخت حقوق کارگران شهرداری ابراز کرد: از نظر حقوقی شهرداری در برابر کارگران خدمات شهری مسئول نبوده و پیمانکار طرف حساب مسئول پرداخت حقوق کارگران است.

سید مرتضی سقائیان نژاد ادامه داد: بیش از 50 شرکت پیمانکاری در شهرداری قم فعال بوده که مسئله پرداخت و زمان آن توسط آن‌ها انجام می‌شود و شهرداری این مسائل را به آن‌ها برون‌سپاری کرده است.

وی تأکید کرد: پرداخت به‌موقع حقوق کارگران حلقه‌های گمشده فراوانی داشته و شهرداری به‌تنهایی مسئول تأخیر حقوق کارگران پیمانکاران شهرداری نیست.

شهردار قم خاطرنشان کرد: در سال آینده درآمدهای شهرداری از محل مترو و اتوبوس‌رانی قطع‌شده و درآمدهای این نهاد باز هم کمتر می‌شود  در حال حاضر باید پیمانکاران را برای پرداخت حقوق کارگران شهرداری قم تحت‌ فشار قرار داد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdceoz8f.jh8wpi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما