سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب : 72192
منبع : خبرگزاری ايرنا

حضرت معصومه(س) الگویی برای تمام نسلها

قم نيوز : رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی قم، حضرت معصومه(س) را الگویی برای تمام نسل ها دانست و گفت: دین مداری، اخلاق گرایی و خدا محوری مهمترین بعد شخصیتی این بانوی باکرامت است.
حضرت معصومه(س) الگویی برای تمام نسلها
حضرت معصومه(س) الگویی برای تمام نسلها
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین سید جواد عظیمی روز سه شنبه با بیان اینکه حضرت معصومه(ص) در عبادات به جایگاهی رسیده که بر اساس روایات همردیف معصومان قرار می گیرند اظهار داشت: در زیارتنامه کریمه اهل بیت(ع) روایت شده است که زائر این بانوی باکرامت برابر با زائر ائمه (ع) است.

وی افزود: حضرت معصومه(س) در زمینه عبادت و خودسازی به درجه ای از ایمان و تقوا رسیده بود که ائمه اطهار(ع) در وصف این بانوی باکرامت روایت های بسیاری نقل کرده اند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی قم ، بعد علمی را از دیگر ابعاد شخصیتی حضرت معصومه(س) دانست و تاکید کرد: درآن زمان برخی از ارادتمندان امام موسی کاظم(ع) به مدینه آمدند و چون امام در شهر نبودند، نامه پرسش هایشان را به منزل ایشان دادند و حضرت معصومه(س) جواب نامه ها را داد، در راه بازگشت، امام هفتم شیعیان با این افراد مواجه و جواب دخترشان به این پرسش را دیدند و ایشان سه بار خطاب به حضرت معصومه(س) فرمودند پدرش فدایش باد.

وی علم همراه با تزکیه نفس را از جمله ویژگی های برجسته حضرت معصومه(س) دانست و افزود: علم آموزی همراه با تهذیب یکی از مسائلی است که باید از ابعاد زندگی ائمه اطهار(ع) الگو بگیریم، چرا که علمی ارزشمند است که همراه با تهذیب نفس باشد.

وی تاکید کرد: حوزه علمیه قم به برکت وجود حضرت معصومه(س) ساخته، پایه گذاری و قوام یافت و امروز این مجموعه به مرکز نشر معارف اهل بیت(ع) در جهان تبدیل شده است.

عظیمی تاکید کرد: جایگاه علمی حضرت معصومه(س) موجب شد تا تحولی در شهر مقدس قم ایجاد شود به گونه ای که کسب علوم دینی همراه با تهذیب و تزکیه نفس در حوزه های علمیه محور تمام فعالیت هاست.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی قم ولایت مداری و دفاع از ولایت را ازجمله دیگر ویژگی های شخصیتی کریمه اهل بیت(ع) برشمرد و اظهار داشت: حضرت معصومه(س) چون احساس کردند که منافقان و دشمنان امامت به دنبال شایعه پراکنی علیه امام رضا(ع) هستند، برای روشنگری و دفاع از ولایت به سمت مرو حرکت نمودند.

وی حضرت معصومه(س) را الگوی دین داری، خدا محوری، تقوا، عفت و ولایتمداری دانست و ادامه داد: امروز باید همه بانوان ما ، اخلاق، تقوا و رعایت حجاب و عفاف را از حضرت معصومه(س) الگو بگیرند.

وی با تاکید بر لزوم تدوین ابعاد شخصیتی حضرت معصومه(س) برای زائران این بارگاه ملکوتی ادامه داد: این امر موجب شناخت و زیارت با معرفت و همچنین الگوگیری در زندگی افراد می شود و چنین زیارتی است که می تواند مسیر حرکت افراد را به سمت سعادت تغییر دهد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcau6n0.49nuo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما