سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب : 72194
منبع : خبرگزاری ايرنا

شفاعت از جمله مقامات والای حضرت معصومه(س) است

قم نيوز :  معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم ، مقام شفاعت را از جمله مقامات کریمه اهل بیت(ع) دانست وتاکید کرد: در روایتی از امام جعفر صادق(ع) آمده است که «شیعیان من، همگی به برکت شفاعت حضرت فاطمه معصومه(س) داخل بهشت می شوند»، که این نشان از جایگاه رفیع این بانوی باکرامت است.
شفاعت از جمله مقامات والای حضرت معصومه(س) است
شفاعت از جمله مقامات والای حضرت معصومه(س) است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا حضرت فاطمه معصومه(س) را سرچشمه نور، هدایت، معرفت، بصیرت، بیداری و ولایت دانست و افزود: این بانوی با کرامت، الگویی تمام عیار در عرصه های معرفتی، بصیرتی و مجاهدت در راه خداست.

وی با بیان اینکه شفاعت، عصمت، محدثه و رضا(راضی بودن) را از جمله مقامات و ویژگی های فاطمه معصومه(س) دانست و تاکید کرد: آن حضرت الگوی زنان عالم هستند که سخنان نورانی و گوهر بار چهار امام معصوم(س) درباره منزلت، شخصیت و زیارت این وجود نازنین وجود دارد.

قاسمی نیا ، با بیان اینکه قم از همان قرون ابتدایی طلوع اسلام، شهر امامت و ولایت بوده است گفت: حضرت معصومه(س) پس از ورود به قم پس از 17 روز در 10 ربیع الثانی سال 201 قمری به دلیل شدت بیماری رحلت فرمودند و مردم این شهر برای همیشه در این مصیبت عزادار شدند.

وی قم را مرجِع و پناهگاه جهان اسلام دانست و تاکید کرد: این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام باید ثبت جهانی شود که در این زمینه مسئولان آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) و مسئولان اجرایی استان باید تلاش کنند تا قم به عنوان پناهگاه و محل رجوع ملل اسلامی در جهان شناخته شده باشد.
قاسمی نیا با بیان اینکه با بیداری انسان ها در سال ها و ماه های اخیر در سراسر دنیا مواجه هستیم گفت: در این شرایط قم به عنوان مرکز معنویت در جهان اسلام باید در جهان معرفی شود.

وی با تاکید بر اینکه هر کس در قم مسئولیت دارد باید خود را خادم حضرت معصومه(س) بداند افزود: خادمی حضرت معصومه(س) فقط درفضای فیزیکی حرم محصور و محدود نمی شود، بلکه هرکس هر مسئولیتی در این شهر دارد، خادم این بارگاه ملکوتی است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم بیان کرد: خادم حقیقی حضرت معصومه(س)، خدمت برای سعادت، رفاه و آسایش مردم و به ویژه سعادت دنیا و آخرت مردم است و باید قم در این زمینه الگویی برای کشور و جهان باشد.

وی تاکید کرد: باید با تبعیت از زندگانی اهلبیت(ع) و دستورات قرآن کریم زندگی سعادتمندی داشت تا شفاعت آنان نصیب ما شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcc0sqm.2bqio8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما