سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 72204
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله علوی گرگانی: دانشجویان زندگی خود را وقف قرآن کریم کنند

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه آنچه ماندگار بوده دارای ارزش بیشتری است، خطاب به دانشجویان گفت: دانشجویان باید خود را با قرآن کریم مأنوس کرده و گول دنیا را نخورند.
آیت‌الله علوی گرگانی: دانشجویان زندگی خود را وقف قرآن کریم کنند
آیت‌الله علوی گرگانی: دانشجویان زندگی خود را وقف قرآن کریم کنند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از دانشجویان رشته حقوق دانشگاه قم، با اشاره به آیه 22 سوره انعام اظهار داشت: خداوند در این آیه می‌خواسته این مسئله را بفهماند که انسان هر آنچه با چشم خود می‌بیند به آن دل‌بستگی پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه خداوند متعال پیامبران را برای هدایت انسان‌ها فرستاده است، افزود: اصل وجود دنیا بد نیست، چراکه دنیا کشتگاهی برای آخرت است، اما وابستگی به دنیا سبب آلوده شدن نفس انسان می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان گفت: بر‌اساس آیات قرآن کریم، انسان تا مقداری خود را مستغنی دیده شروع به ظلم و ستم به دیگران می‌کند، همان‌طوری که در میان کشورهای دنیا شاهد آن هستیم، بنابراین خداوند متعال 124 هزار پیامبر را برای هدایت بشر فرستاد تا وابسته به دنیا نشویم.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه دنیا متاع غرور است، تصریح کرد: حیات دنیا یک بازیچه و سرگرمی بوده و این آیه قرآن به این مسئله دلالت دارد که خداوند متعال سرگرمی‌ها را مرحله‌به‌مرحله برای انسان قرار داده است.

وی ادامه داد: خداوند فرموده آخرت برای کسانی خوب بوده که اهل تقوا باشند، آن‌هایی که امر خدا را، امر خدا و نهی خدا را، نهی الهی می‌دانند، به دنیای آخرت اعتقاد داشته و به این دنیا دل‌بستگی ندارند که سعادت و خیر دنیا و آخرت نصیب آن‌ها خواهد شد.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه آنچه ماندگار بوده دارای ارزش بیشتری است، خطاب به دانشجویان گفت: دانشجویان باید خود را با قرآن کریم مأنوس کرده  و گول دنیا را نخورند، و آنچه را خدا می‌خواهد انجام داده و خود را در پیشگاه الهی یکسان بدانیم.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdceew8f.jh8w7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما