سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 72211
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

راه‌اندازی رشته کاردانی تاکسیرانی در مرکز علمی کاربردی شهرداری

قم نيوز : معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قم گفت: امیدواریم تا پایان سال جاری تعداد 73 دستگاه اتوبوس جدید به مجموعه حمل و نقل عمومی شهر قم اضافه کنیم.
راه‌اندازی رشته کاردانی تاکسیرانی در مرکز علمی کاربردی شهرداری/73 دستگاه اتوبوس وارد چرخه حمل و نقل عمومی قم می‌شود
راه‌اندازی رشته کاردانی تاکسیرانی در مرکز علمی کاربردی شهرداری/73 دستگاه اتوبوس وارد چرخه حمل و نقل عمومی قم می‌شود
به گزارش قم نیوز عباس ذاکریان با اشاره به اقدامات انجام شده و برنامه‌های شهرداری در حوزه حمل و نقل عمومی در شهر قم اظهار کرد: مهم‌ترین کاری که در حوزه حمل و نقل از حدود یکسال قبل کلید خورده بازنگری مطالعات جامع حمل و نقل شهر قم است که افق 10 و 15 ساله شهر قم را ترسیم می‌کند و هر اقدامی در این بخش قابل انجام باشد براساس آن خواهد بود.

وی با بیان اینکه این مطالعات مبتنی بر آمارگیری‌هایی است که در سطح شهر انجام شد، گفت: این آمارگیری‌ها مبتنی بر مبدا و مقصد سفر است و با تحلیل‌های نرم‌افزاری الگوهای سفر درون‌شهری ارائه کرده و بر این اساس سامانه‌های حمل و نقل درون‌شهری طراحی می‌شود.

معاون شهردار قم با تاکید بر اینکه آخرین مطالعات حمل و نقل شهر قم برای سال 82 است، افزود: به همین خاطر برای کیفیت‌بخشی به حمل و نقل نیاز داشتیم به روزرسانی اطلاعات صورت گیرد.

وی از مطالعات حمل و نقل بار در شهر خبر داد و افزود: مطالعات جامع توسعه دوچرخه و ترافیکی شهر نیز در حال برنامه‌ریزی است تا بتوانیم در حوزه حمل و نقل و ترافیک تصمیماتی علمی و راهگشا اتخاذ کنیم.

ذاکریان با اشاره به پروژه‌های تکمیل شبکه‌های معابر در شهر افزود: یکی از رینگ‌های اصلی شهر از کمربندی امام علی(ع) به سمت بلوار شهید کبیری، بلوار حضرت خدیجه و میدان مرجعیت تا بلوار آیت‌الله بروجردی و پردیسان است که شاهراهی اساسی برای شهر بوده و تردد مردم را تسهیل کرده است.

وی بلوار فردوسی را به عنوان رینگ دوم ترافیکی شهر مهم خواند و افزود: ظرف دو سال آینده با تکمیل تقاطع‌ها و مسیرهای این بلوار شاهد بهره‌برداری کامل از این بلوار خواهیم بود.

ذاکریان به پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح 15 خرداد، شهدای مدافع حرم، میدان ولیعصر و... اشاره کرد و گفت: تا پایان سال مسیر روگذر اتوبان امام علی تا خیابان شهید کبیری راه‌اندازی شده و بخش عمده بار ترافیکی مسیر کاهش می‌یابد.

وی به برنامه شهرداری برای تکمیل دسترسی‌های پل 9 دی اشاره کرد و افزود: توسعه پیاده‌راه‌ها در دستور کار شهرداری است؛ بیشترین حجم تردد عابر پیاده در شهر قم در محدوده حرم مطهر داشتیم و در این معابر تداخل شدید عابر، موتورسیکلت و اتوبوس و... داشتیم که با توجه به سیاست‌گذاری در راستای کاهش نقاط حادثه‌خیز و افزایش ایمنی عابر پیاده توسعه پیاده‌راه‌ها انجام شد و از سه‌راه بازار تا حرم مطهر پیاده راه ارم شکل گرفت که مسیر آرامی را برای مسافرین و شهروندان ایجاد کرده است.
معاون شهردار قم ضمن ابراز امیدواری برای اجرای ادامه پروژه پیاده‌راه‌سازی در محدوده حرم مطهر حضرت معصومه(س) اظهار کرد: بیش از 5 هزار و 700 تاکسی در شهر قم فعالیت کرده که بیش از 50 میلیون مسافر را در ماه جابجا می‌کنند؛ 3 هزار و 400 خودرو بیش از 20 هزار دانش‌آموز را به مدارس می‌رسانند و در دو سال اخیر نیز هزار و 500 تاکسی نوسازی شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی رشته کاردانی تاکسیرانی در مرکز علمی کاربردی شهرداری گفت: در ماه‌های اخیر که تنش‌های اقتصادی شدیدی ایجاد شده سازمان تاکسیرانی بیش از 4 هزار حواله لاستیک را بین تاکسی‌داران توزیع کرده است.

ذاکریان به نصب 25 دستگاه پل عابر پیاده در شهر قم اشاره کرد و افزود: مکانیزاسیون پل‌های عابرپیاده در دستور کار شهرداری است؛ سعی داشتیم امسال 10 پل عابرپیاده را مکانیزه کنیم اما به دلیل شرایط اقتصادی با اینکه سه بار مناقصه برگزار شد هیچ شرکتی حاضر به شرکت در مناقصه نشد چراکه بیش از 50 درصد تجهیزات پل‌های عابرپیاده وارداتی است.

وی با اشاره به نصب‌ تابلوهای بالاسری، خط‌کشی معابر و... بیان کرد: در هشت ماهه سال با حدود 90 دستگاه اتوبوس، سواری و مینی بوس بیش از 1.5 میلیون مسافر از پایانه‌های مسافری شهر قم سفر کرده‌اند. احداث پایانه جنوبی و شمالی در دستور کار شهرداری است و اگر مشکلات تملکات حل شوند روند احداث آغاز خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قم با بیان اینکه در حوزه هوشمندسازی ترافیک در شهر بیش از 90 دوربین نظارتی نصب شده است، افزود: نصب دوربین‌های ثبت تخلفات نیز در حال انجام است که با تجهیز اتاق کنترل به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص تکمیل شبکه خطوط اتوبوسرانی پردیسان گفت: برای تکمیل شبکه با سه مولفه رانندگان، مردم ساکن پردیسان و تصمیم‌گیران شهری روبه‌رو هستیم که جلسات خوبی با ائمه جماعات داشتیم و طرح‌های مختلف را ارائه دادیم و بازخوردها از مردم گرفته شد تا تصمیم مبتنی بر درخواست و نیاز شهروندان باشد.

ذاکریان افزود: از آخرین باری که دولت با یارانه اتوبوس به شهرداری‌ها واگذار کرده بیش از 10 سال می‌گذرد؛ خرید اتوبوس با توجه به هزینه بالایی که دارد از توان شهرداری‌ها خارج است. سال 86 و 87 دولت بیش از 82 درصد یارانه داد تا خریداری اتوبوس انجام شود و اتوبوس 100 میلیون تومان قیمت داشت و سهم شهرداری حدود 20 میلیون تومان می‌شد. سال 95 و 96 شهرداری 50 دستگاه اتوبوس خریداری کرد که هر اتوبوس 488 میلیون تومان هزینه داشت و امسال اقدام مجددی صورت گرفت که قیمت هر اتوبوس بیش از 1.5 میلیارد تومان است و سهم شهرداری 75 برابر شده و با این وجود خریداری اتوبوس در دستور کار است.

وی گفت: امیدواریم تا پایان سال 73 دستگاه اتوبوس جدید به مجموعه حمل و نقل عمومی شهر قم اضافه کنیم.

معاون شهردار قم با بیان اینکه از این پس از 5 مسیر خدمات رسانی اتوبوسرانی به پردیسان انجام خواهد شد، گفت: به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که به تمام محلات پردیسان خدمات‌رسانی با این ناوگان انجام شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی خط جدید پردیسان از پارکینگ شرقی حرم مطهر گفت: این طرح از 25 آذرماه همزمان با ولادت امام حسن عسکری(ع) آغاز  شد و امیدواریم بیشترین حجم تردد از پردیسان به شهر و بالعکس با حمل و نقل عمومی انجام شود.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccsiqm.2bqis8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما