سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب : 72213
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

50 میلیارد ریال برای تکمیل تجهیزات طرح زمستانی قم هزینه شد

قم نيوز : معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم با تاکید بر آمادگی همه جانبه برای مواجهه با هرگونه بحران احتمالی در فصل سرما و یخبندان گفت: در سال جاری برای تکمیل تجهیزات و ابزارآلات طرح زمستانی شهرداری قم 50 میلیارد ریال هزینه شده است.
50 میلیارد ریال برای تکمیل تجهیزات طرح زمستانی قم هزینه شد
50 میلیارد ریال برای تکمیل تجهیزات طرح زمستانی قم هزینه شد
 50 میلیارد ریال برای تکمیل تجهیزات طرح زمستانی قم هزینه شد

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم با تاکید بر آمادگی همه جانبه برای مواجهه با هرگونه بحران احتمالی در فصل سرما و یخبندان گفت: در سال جاری برای تکمیل تجهیزات و ابزارآلات طرح زمستانی شهرداری قم 50 میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش قم نیوز سید امیر سامع اظهار داشت: در شهرداری مرکز و همچنین شهرداری های مناطق هشت گانه شهر قم ردیف های بودجه ای خوبی پیش بینی و از شرکت های خدماتی نیز در قالب یک دستورالعمل خواسته شده که به مرور تجهیزات خود را تکمیل کنند.

وی با اشاره به اینکه در زمستان امسال به طور نسبی تجهیزات خوب و مناسبی برای ارائه خدمات به همشهریان تهیه و تدارک دیده شده است، اذعان کرد: سازمان آتش نشانی قم نیز که در کنار اطفاء حریق، در مواقع بروز سایر حوادث مانند سیل و آب گرفتگی معابر وارد صحنه می شود، تجهیزات پیشرفته و خوبی را خریداری کرده است.

هم اکنون 24 ایستگاه آتش نشانی در قم فعال است و بر اساس استانداردهای بین المللی باید به ازای هر 50 هزار تن، یک ایستگاه آتش نشانی وجود داشته باشد که هم اکنون این قاعده در قم وجود دارد که در کشور کم نظیر است. آتش نشانی قم با بیش از 500 نیرو در 6 ماهه نخست سال جاری‌ چهار هزار و 411 ماموریت را انجام داده است.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: شهر قم برای تامین زیرساخت ها و شبکه جمع آوری آب های سطحی و چاه های جذبی نیازمند تخصیص بودجه بیشتری است، تا به دور از هرگونه دغدغه و نگرانی امر مدیریت بحران را به مطلوب ترین شکل ممکن انجام دهد.

سامع همچنین با بیان اینکه شهرداری بر حسب وظایف و تکالیف محوله برای خدمات دهی به شهروندان به صورت مستمر در آمادگی کامل به سر می برد، افزود: برای کنترل و مدیریت بهتر معابر و پیاده روهای سطح شهر در فصل سرد سال، از مدت ها قبل ستادی تشکیل و وظایف هر یک از بخش ها و دستگاه ها مشخص شده است.

معاون شهردار قم خرید ماشین آلات، تیغه های برف روب و خودروهای پخش کننده نمک و شن را مورد توجه قرار داد و گفت: نیروهای خدمات شهری در بخش های گوناگون حمل و نقل، موتوری و عمران هر لحظه آماده حضور در شهر و خدمات رسانی هستند.

وی تصریح کرد: برای افرایش آمادگی عوامل و نیروی انسانی خدمات شهری مانوری با مشارکت شهرداری، هلال احمر، مرکز فوریت های پزشکی و نیروی انتظامی انجام شد.

از ابتدای مهرماه و آغاز سال زراعی جاری میانگین بارش های انجام شده در قم حدود 55.6 میلیمتر بوده‌ که نسبت به میانگین بلند مدت که 32 میلیمتر است، 86 درصد افزایش را نشان می دهد. این بارندگی ها در برخی نقاط شهر قم آب گرفتگی سطح معابر و کندی آمد و شدهای خودروها را به همراه داشته است.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcexw8f.jh8wzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما