سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : 72220
منبع : خبرگزاری فارس

آیت‌الله نوری همدانی: لزوم تعامل و هم‌فکری حوزه و دانشگاه

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید با تأکید بر توطئه‌های دشمنان برای جدایی حوزه و دانشگاه گفت: حوزه و دانشگاه همواره باید با یکدیگر متحد بوده و تعامل را سرلوحه کار خود قرار دهند.
لزوم تعامل و هم‌فکری حوزه و دانشگاه/نظام اسلامی بر تمام جریان‌های ظالمانه غالب می‌شود
لزوم تعامل و هم‌فکری حوزه و دانشگاه/نظام اسلامی بر تمام جریان‌های ظالمانه غالب می‌شود
به گزارش قم نیوز آیت‌الله‌ حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار ائمه جماعات شهرستان ملارد، با تأکید بر توطئه‌های دشمنان برای جدایی حوزه و دانشگاه اظهار کرد: حوزه و دانشگاه همواره باید با یکدیگر متحد بوده و تعامل را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به یکی از آیات قرآن کریم، بر اهمیت کادرسازی در اسلام تاکید کرد و گفت: یکی از اصولی که باید در کادرسازی مد نظر باشد تفقه در دین و خودسازی است؛ ما باید با دین آشنا باشیم و سپس نسبت به ساختن جامعه گام برداریم و بتوانیم احکام دین را به درستی برای مردم تبیین کنیم.

این مرجع تقلید پیامبر گرامی اسلام را بنیان‌گذار حکومتی جهانی دانست و با بیان اینکه در جامعه باید حکومتی مقتدر داشته باشیم که احکام اسلامی را ترسیم و برای جهانیان تبیین کند خاطرنشان کرد: خدمت به مردم اصل دیگری است که باید در کادرسازی به آن توجه کرد؛ نامه 53 نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر منشوری برای اداره مملکت است و نامه‌ای کامل‌تر از آن برای حکومت‌داری نیست که در آن به خدمت‌گذاری به مردم تاکید شده است.

وی با تاکید بر اینکه ائمه جماعات باید در کنار مردم و مردم در کنار آنها باشند اظهار کرد: علمای بزرگ همواره در کنار مردم بوده‌اند و مشکلات مردم توسط ایشان برطرف می‌شده است. هرقدر با مردم ارتباط بیشتری داشته باشیم مردم نیز ما را جزو خود خواهند دانست.

آیت‌الله نوری همدانی وحدت و اتحاد جامعه را از دیگر اصول مهم در کادرسازی عنوان کرد و با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در خصوص اهمیت وجود سه قدرت فقیه و عالم، طبیب بصیر و حاکم و مدیری خیراندیش برای هر جامعه اذعان کرد: اعتقاد ما بر این است که انقلاب اسلامی به مرور بر تمام جریان‌های ظالمانه عالم غالب شده و زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی(عج) خواهد بود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccxiqm.2bqii8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما