سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : 72221
منبع : خبرگزاری فارس
حجت الاسلام حسینی قمی:

حضرت معصومه(س) در رأس همه امامزادگان است

قم نيوز : یکی از کارشناسان مسائل دینی در یک تقسیم‌بندی امامزادگان(ع) را به چند دسته تقسیم کرد و گفت: دسته‌ای از امامزادگان هستند که وعده اجر بی‌نظیر معنوی در برابر زیارت آنان داده شده است و زیارت‌نامه مخصوص دارند که در رأس همه آنان حضرت معصومه سلام‌الله علیها است چرا که وعده بهشت در برابر زیارت ایشان داده شده است.
حضرت معصومه(س) در رأس همه امامزادگان است/ ضرورت الگوگیری از صبر بانوی کریمه(س) در برابر مشکلات زندگی
حضرت معصومه(س) در رأس همه امامزادگان است/ ضرورت الگوگیری از صبر بانوی کریمه(س) در برابر مشکلات زندگی
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سید حسین حسینی قمی ظهر امروز در ویژه برنامه حرم مطهر حضرت معصومه(س) به مناسبت سالروز وفات شهادت‌گونه این بانوی کریمه اظهار کرد: یکی از ظلم‌هایی که تاریخ به اهل‌بیت(ع) کرده، این است که بسیاری از ابعاد زندگانی اهل‌بیت(ع) بر مردم پوشانده شده ولی تمام جزئیات زندگانی خلفای بنی‌امیه و بنی‌عباس حتی جزئیات شهوترانی آنان نیز در تاریخ ذکر شده است.

وی با اشاره به تعداد زیاد موکب‌های برپا شده برای زائران حضرت معصومه(س) در قم و اطراف قم به مناسبت سالروز وفات این بانوی کریمه، عنوان کرد: بر مجالس و موکب‌های برپایی برای حضرت معصومه(س) و دیگر اهل‌بیت(ع) بیفزایید چرا که این مناسبت‌های دینی سبب تقویت شعائر دینی در جامعه می‌شود.

این  کارشناس مسائل دینی ادامه داد: اگر امامزاده‌ها را به چند دسته تقسیم کنیم یک دسته از آن‌ها فرزند امام هستند ولی هیچ قدر و منزلتی ندارند مانند جعفر کذاب، یک دسته دیگر امامزادگانی هستند که بسیار جلیل‌القدر هستند ولی مزار آنان پیدا نیست مانند علی‌ابن‌جعفر(ع)، دسته سوم امامزادگانی هستند که هم جلیل‌القدر هستند و هم مزار آنان را می‌شناسیم و از حضور بر سر مزار آنان بهره معنوی می‌بریم.

حجت‌الاسلام حسینی قمی در ادامه تقسیم‌بندی امامزادگان عنوان کرد: دسته دیگر امامزادگانی هستند که جلیل‌القدر هستند و مزارشان پیدا است و اتفاقا زیارت آنان توسط معصومان مورد تأکید قرار گرفته است مانند حضرت عبد‌العظیم حسنی(ع)؛ دسته آخر امامزادگانی هستند که نه تنها جلیل‌القدر هستند و مزارشان پیدا است بلکه وعده‌های بی‌نظیر معنوی در برابر زیارت آنان داده شده است و زیارت‌نامه مخصوص دارند که در  رأس آنان حضرت معصومه سلام‌الله علیها است.

وی اضافه کرد: ایرانیان باید از نعمت وجود کریمه اهل‌بیت(س) به خوبی بهره ببرند، اگر مسافرت می‎روند برنامه خود را جوری تنظیم کنند که بتوانند در طول سفر حداقل یکبار به زیارت حرم مطهر این بانوی کریمه(س) مشرف شوند و عرض ارادت کنند.

کارشناس مسائل دینی بیان کرد: فضائل و کمالات حضرت معصومه(س) دو دسته است، یک دسته کمالات تفضلی که خداوند به ایشان عطا فرموده است و دسته دیگر کمالات اکتسابی که خود ایشان کسب کرده است مانند «صبر جمیل» ایشان که الگوی زندگانی تمام مسلمین است، صبری که در فراق پدر و برادر جلوه‌گری می‌کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به وضعیت ناهنجار تورم در جامعه و سختی‌های پدید آمده در اقتصاد معیشت مردم عنوان کرد: مردم هنگام مواجهه با مشکلات مختلف مانند مشکلات اقتصادی از صبر حضرت معصومه(س) الگوگیری کنند تا بتوانند سختی مسیر زندگی را برای خود و خانواده کمتر جلوه دهند.

حجت‌الاسلام حسینی قمی اذعان کرد: عظمت حضرت معصومه(س) به قدری است که بسیاری از علمای بزرگ اسلام از جمله آیت‌الله بروجردی برای تقرب به درگاه الهی از مقام این بانوی کریمه(س) کمک گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه سلام الله علیها به زائران خود عنایت و توجه ویژه‌ای دارند افزود: بزرگان دینی در سخت‌ترین مشکلات به حضرت معصومه(س) متوسل می‌شدند و گرفتاری‌هایشان به واسطه ایشان حل می‌شد، مردم اگر زرنگی نکنند و از وجود مبارک این بانو بهره‌مند نشوند سهل‌انگاری از خودشان است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdfx05.yt0xx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما