سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب : 72224
منبع : خبرگزاری تسنیم

آرامش نسبی در بازار قم حاکم شده است

قم نيوز : در جلسه کارگروه تنظیم بازار نسبت به حفظ ثبات و آرامش بازار تأکید شده و نوسان قیمت ۵۸ کالای اساسی موردبررسی و پایش قرار گرفت.
آرامش نسبی در بازار قم حاکم شده است
آرامش نسبی در بازار قم حاکم شده است
به گزارش قم نیوز بیست و سومین جلسه کارگروه تنظیم بازار ظهر امروز با حضور مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

در این جلسه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم اظهار داشت: توزیع گوشت گرم در قم در دو هفته گذشته به‌شدت کاهش پیداکرده و حجم توزیع گوشت گرم به کمتر از یک‌تن رسیده است.

محمود سیجانی افزود: متأسفانه روند صادرات دام زنده به کشورهای دیگر در شرایط حاکم بر کشور در هفته‌های آینده بار دیگر قیمت این محصول را افزایش خواهد داد.

وی با اشاره به افزایش قیمت گوشت مرغ ابراز کرد: گوشت مرغ مصوبه تنظیم بازار 9 هزار و 800 تومان  بوده اما در بازار به بیش از 12 تومان به فروش می‌رسد، عامل اصلی قیمت گوشت مرغ افزایش قیمت مرغ زنده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: در حال حاضر 12 واحد بزرگ تولید گوشت مرغ در استان فعال بوده که اشتغال قابل‌توجهی را نیز در بردارند، بسیاری از واحدهای تولید مرغ استان با مشکلات اقتصادی و تأمین نهاده‌های دامی روبه‌رو هستند.

سیجانی خاطرنشان کرد: قیمت شیر خام در حال حاضر 2000 بوده اما باقیمت 2200 تومان در سطح کارخانجات سطح استان توزیع می‌شود، در دو هفته اخیر نهاده‌های دامی 10 درصد و جوجه یک‌روزه 15 درصد افزایش قیمت داشته است، در حوزه فلزات هفته گذشته کاهش قیمت اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به وضعیت 58 قلم کالای اساسی گفت: در دو هفته اخیر قیمت 24 قلم کالای اساسی ثابت، 20 قلم افزایش و 13 مورد نیز با کاهش قیمت همراه شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در دو هفته گذشته 2هزار و 290 نظارت و 154 پرونده به ارزش 12 میلیون تومان در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تشکیل‌شده است.

360 تن برنج و شکر در قم توزیع شد

مدیرکل شرکت غله استان قم نیز در این جلسه، ابراز کرد: در ماه‌های اخیر 360 تن برنج و بیش از 160 تن شکر در قم جذب و توزیع‌شده است.

بهزاد رادمنش ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای جذب و توزیع بیش از 320 تن برنج و شکر در روزهای آینده در استان قم صورت گرفته و به‌زودی این اقلام وارد شهر می‌شود.

وی با اشاره به مشکل استان در فقدان انبارهای ذخیره کالا گفت: احداث انبار بزرگ برای ذخیره اقلام غذایی و مصرفی استان نیازمند تجهیزات و اعتبارات بوده که در حال حاضر استان فاقد این امکانات است.

بازار شکر در استان دارای نوسان شدید قیمتی است

عضو اتاق اصناف استان قم نیز در این جلسه، با انتقاد از روند نامطلوب توزیع شکر در استان بیان کرد: متأسفانه اطلاعات دقیقی از شکل و نحوه توزیع شکر در استان وجود نداشته و همچنان برخی از واحدهای صنفی در تهیه شکر با مشکل روبه‌رو هستند.

سید ابراهیم صحفی با اشاره به نوسان قیمت شکر در استان ابراز کرد: بازار شکر در استان به‌شدت دارای نوسان بوده و همواره بین 10 تا 15 درصد افزایش قیمت پیدا می‌کند، قیمت شکر در بازار آزاد برای استفاده اصناف قم 3 هزار و 800 تومان تمام می‌شود.

فرماندار قم نیز در بخشی از این جلسه، با اشاره به‌ضرورت نظارت بر واحدهای تولیدکننده فراورده‌های گوشتی استان تأکید کرد: با توجه به افزایش گوشت قرمز باید نظارت‌های کافی روی تولید سوسیس و کالباس شود.

رضا سیار گفت: متولی فراورده‌های گوشتی سازمان غذا و دارو و دانشگاه علوم پزشکی بوده که باید نظارت‌های لازم درزمینهٔ فعالیت‌های واحدهای تولیدکننده فراورده‌های گوشتی داشته باشند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgtx9u.ak9xx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما